R.Grosjeano avarija atkurta 3D simuliatoriuje: jį išgelbėjo ne tik „Halo“ sistema fotogalerija + VIDEO
Romaino Grosjeano avarija | „Scanpix“ ir instagram.com nuotr.
Sekmadienį Bahreine vykusiose 15-osiose „Formulės 1“ sezono lenktynėse per stebuklą mirties išvengė Romainas Grosjeanas iš „Haas“ komandos.
Jau pirmajame rate jis išlėkė iš trasos ir rėžėsi į barjerus. Prancūzo bolidas lūžo į dvi dalis ir paskendo liepsnose. R.Grosjeanas pusę minutės praleido ugnyje, o trasoje buvę žmonės sulaikė kvapą. Laimei, trasos maršalai nedvejojo ir puolė gelbėti prancūzą, gesindami ugnį. R.Grosjeanas galiausiai išlipo iš bolido, perlipo per barjerus ir buvo nuvestas prie medikų automobilio. Prancūzas po siaubingos avarijos neprarado sąmonės, tik patyrė nestiprius nudegimus.
Romaino Grosjeano avarija 21 nuotr.
Po laimingai pasibaigusios avarijos visi sutarė, kad „Halo“ sistema buvo pagrindinis faktorius, išgelbėjęs R.Grosjeano gyvybę. Priešais pilotą įmontuotas savotiškas apsauginis lankas sugėrė pirminę susidūrimo su barjerais energiją ir juos pramušė. Tuo metu R.Grosjeano galva buvo apsaugota, kaip matyti 3D simuliatoriuje, kuriuo buvo atkurta avarija.
📹Recreación del accidente de Grosjean en el #BahrainGP y cómo el halo le pudo salvar la vida pic.twitter.com/nhcBV2E6dP
— Radioestadio Motor (@RestadioMotor) December 1, 2020
Visgi „Halo“ sistema nebuvo vienintelis faktorius, išgelbėjęs prancūzą. R.Grosjeanui padėjo ir tai, kad bolidas skilo į dvi dalis, o vairuotojo kabinos konstrukcija išvengė rimtų pažeidimų. Tai leido prancūzui greitai išlipti iš bolido, jo kojos nebuvo prispaustos ir jis galėjo žaibiškai reaguoti į situaciją.
Trečias svarbus veiksnys – vos šiemet priimtas FIA sprendimas aprūpinti pilotus pažangesniais kostiumais. Anot buvusio „Formulės 1“ lenktynininko Karuno Chandhoko, ankstesni pilotų kostiumai užtikrindavo, kad jie galėtų išbūti 10 sekundžių ugnyje iki užsidegimo. Naujieji kostiumai tą laiką padidino iki 20 sekundžių. Skaičiuojama, kad R.Grosjeanas liepsnose praleido 18 sekundžių, todėl tai jam padėjo išvengti rimtų nudegimų. Tik pilotų pirštinėms galioja tas pats senasis 10 sekundžių standartas, o tai puikiai paaiškina, kodėl R.Grosjeanui antrojo laipsnio nudegimai buvo nustatyti būtent ant plaštakų.
Ketvirtas reikšmingas faktorius – operatyvus trasos maršalų ir medikų darbas. Medikų automobilis, vairuojamas Alano van der Merwe, į įvykio vietą atvyko vos per 10 sekundžių. Lenktynės buvo ką tik prasidėjusios, todėl tai palengvino situaciją. Jei avarija būtų įvykusi kiek vėliau, medikų automobilis būtų užtrukęs ilgiau. Tuo metu trasos maršalas pasiėmęs gesintuvą bandė sutramdyti ugnį ir padėjo R.Grosjeanui ištrūkti iš liepsnų.
„Kai atvykome į įvykio vietą, pamatėme didžiulį ugnies kamuolį. Vaizdas buvo labai keistas, nes bolidas buvo lūžęs per pusę. Reikėjo kažkaip pasiekti Romainą. Vienas iš trasos maršalų pasiėmė gesintuvą ir ėmė purkšti. To užteko, kad Romainas gautų kelių sekundžių „langą“, per kurį galėjo pabėgti iš liepsnų. Romainas tada užsilipo ant barjero, aš galėjau ji pasiekti ir nuvedžiau į saugią vietą. Jis buvo šoke ir sunkiai orientavosi aplinkoje. Turėjau nuimti šalmą, kad įsitikinčiau, jog jam viskas gerai“, - „Sky Sports“ sakė daktaras Ianas Robertsas.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
-
-
Ukrainos ir Nyderlandų rungtynės buvo sustabdytos pusvalandžiui, čempionate liko trys nepralaimėjusios komandos lietuviai – vieni drausmingiausių čempionate, P.Gintautas – tarp rezultatyvumo taškų lyderių
-
-