Pasibaigęs. 04-28 19:30
LKL
CBet
85
Rytas
98
Pasibaigęs. 04-29 18:50
LKL
Žalgiris
95
M Basket
68
Pasibaigęs. 04-30 03:30
NBA
Pelicans
89
Thunder
97
Pasibaigęs. 04-30 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
85
Panathinaikos
83
Pasibaigęs. 04-30 21:30
Eurolyga
Olympiacos
80
Barcelona
82
Pasibaigęs. Vakar 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
77
CBet
116
Pasibaigęs. Vakar 18:30
LKL
Neptūnas
85
Wolves
86
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
Rytas
78
Pasibaigęs. Vakar 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
89
Monaco
78
Pasibaigęs. Vakar 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Šiandien, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
Šiandien, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
Šiandien, 19:45
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
Šiandien, 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
Rytoj, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Elektromobilių varžybose 500 km bandys įveikti nesustoję

Karolis Judzentavičius ir Gintaras Kaukėnas | Organizatorių nuotr.

Karolis Judzentavičius ir Gintaras Kaukėnas | Organizatorių nuotr.

 Birželio 12 dieną vyks tradicinės elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą“, tačiau jos gerokai skirsis nuo ankstesniųjų. Tobulėjant elektromobiliams ir jų galimybėms įveikti vis didesnį atstumą papildomai neįkrovus, ankstesnis maršrutas Vilnius-Palanga neteko prasmės. Todėl šiemet varžybų dalyviai startuos Vilniuje, o finišo vietą Druskininkuose galės pasiekti dviem maršrutais – 300 arba 500 km.

Ekipažas jau žino, kaip laimėti

Net ir ilgesnis maršrutas neturėtų tapti didele kliūtimi kai kuriems elektromobiliams: pagal WLTP standartą „Kia e-Niro“ viena įkrova gali įveikti 455 kilometrus, o kai kurie „Tesla“ modeliai – ir daugiau nei 500 km.

„Iš tiesų su „e-Niro“ važiuojant ekonomiškai ir neįkrovus galima įveikti gerokai daugiau nei 500 km. Tokį rezultatą lemia talpi baterija ir mažos vidutinės energijos sąnaudos – „Kia“ variklis veikia efektyviai. Įkrovimo stotelėje baterijos atsargas papildyti galima labai greitai – įkrovimo galia siekia net 77 kW. Dėl to elektromobilių varžybose „e-Niro“ gali įveikti visą 500 km distanciją nestodamas pildyti energijos atsargų arba stabtelti vos kelioms minutėms“, – teigė su šiuo elektromobiliu varžybose dalyvausiantis „Kia“ automobilių pardavimo salone Vilniuje dirbantis Karolis Judzentavičius.

Jis nėra naujokas elektromobilių pasaulyje – kartu su Gintaru Kaukėnu vairuodami „Kia Soul EV“ nugalėjo pačiose pirmosiose elektromobilių varžybose, 2015 m. vykusiose iš Vilniaus į Palangą.

Bandydamas pirmosios kartos „Kia Soul EV“ galimybes, K. Judzentavičius įrodė elektromobilio efektyvumą – juo įveikė 230 km, nors pagal EPA metodiką nustatytas maksimalus nuvažiuojamas atstumas buvo vos 150 km (NEDC – 212 km).

„Nuo to laiko išpažįstu tik vieną – elektromobilių religiją“, – juokavo K. Judzentavičius.

Infrastruktūra gerėja, tačiau reikalinga ne visiems

Kitas ekipažo narys – „Kia“ automobilių salono Vilniuje direktorius G. Kaukėnas – kartu su K. Judzentavičiumi turi daug patirties važinėti elektromobiliais ir siekti įvairių ekonomiškumo rekordų.

„Įkrovimo stotelių plėtra Lietuvoje akivaizdi – šalyje jau nėra vietos, į kurią nenuvyksi elektromobiliu. Kita vertus, naujiems elektromobiliams papildomas įkrovimas kelionėje nėra toks aktualus, nemažai jų gali viena įkrova įveikti po 400–500 kilometrų“, – sakė G. Kaukėnas.

Jis pridūrė, jog elektromobilius populiarinti turėtų ne tik augantis jų praktiškumas, bet ir valstybės dalijamos subsidijos elektromobiliams įsigyti, jos sumažina daugelio elektra varomų transporto priemonių kainą 10–15 proc.

Privalumas – komfortas

Pirmieji „Kia e-Niro“ modeliai su 64 kWh talpos baterija Lietuvoje parduoti anksčiau nei atkeliavo į šalį, o bandomasis automobilis atvyks liepos mėnesį. Didelė paklausa Lietuvoje nėra išimtinė – „Kia e-Niro“ populiarumu pasižymi daugelyje rinkų. Vidutinio dydžio krosoveris yra ganėtinai erdvus šeimai ir praktiškas mieste, o vienas didžiausių rinkoje nuvažiuojamų atstumų viena įkrova užtikrina galimybę keliauti be rūpesčių.

„Neteisinga manyti, kad elektromobilį apsimoka pirkti tik dėl finansinės naudos. Daugelį žmonių paperka tyla salone, važiavimo komfortas ir žaibiška greičio pedalo reakcija. Bei faktas, kad elektromobiliai dažniausiai yra gerokai galingesni už analogus su vidaus degimo varikliais“, – kalbėjo K. Judzentavičius.

„Kia e-Niro“ su 64 kWh baterija variklis pasiekia 150 kW (204 AG) pajėgumą ir 395 Nm sukimo momentą. Tokie duomenys užtikrina spartų greitėjimą – 100 km/val. „e-Niro“ pasiekia vos per 7,8 sek. Trumpesnis nei 4,4 metro SUV turi 451 l talpos bagažinę – analogiško dydžio talpa pasižymi ir vidaus degimo variklius turintys panašaus dydžio miesto visureigiai.

Šeštosios elektromobilių varžybos, kuriose dalyvaus ir „Kia“ komanda, vyks birželio 12 d. Iš viso jose turėtų būti iki 30 automobilių.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų