Pasibaigęs. 05-01 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Pasibaigęs. 05-02 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
88
M Basket
82
Pasibaigęs. 05-02 18:50
LKL
Žalgiris
102
Nevėžis-Optibet
78
Pasibaigęs. 05-02 19:45
Eurolyga
Olympiacos
92
Barcelona
58
Pasibaigęs. 05-02 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
88
Panathinaikos
95
Pasibaigęs. 05-03 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
62
Monaco
65
Pasibaigęs. 05-04 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
CBet
85
Pasibaigęs. 05-05 17:20
LKL
Wolves
97
Žalgiris
93
Pasibaigęs. 05-05 19:30
LKL
Šiauliai
104
Neptūnas
98
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
92
Nevėžis-Optibet
93
Šiandien, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
Rytoj, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytoj, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Rytoj, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:50
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Gyvenu Dakaru: kam atiteks favorito statusas pasitraukus „Peugeot“?

Dakaras | Vytauto Dranginio nuotr.

Dakaras | Vytauto Dranginio nuotr.

Pastaraisiais metais „Peugeot“ dominavo sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis vadinamame Dakaro ralyje – laimėjo 3 metus iš eilės, pergales švęsdamas daugiau nei pusėje visų etapų (66 proc.). Prancūzų gamintojui užbaigus savo programą Dakaro ralyje visiems kilo du klausimai – ką vadinsime favoritais 2019-ųjų maratone ir ką kitąmet vairuos „Peugeot“ žvaigždės? Kartu su Lietuviškuoju ponu Dakaru – Antanu Juknevičiumi – pamėginome atsakyti į pirmąjį ir aptarti jau aiškų, antrąjį, naujoje straipsnių serijoje tikriems Dakaro ralio fanams – „gyvenu Dakaru“.

Lietuviškosios „CRAFT Bearings“ komandos lenktynininkas A. Juknevičius ruošiasi jau 10-ąjam, jubiliejiniam savo Dakaro maratonui. Per šiuos metus dykumų vilkas matė daugybę stiprių, gamyklų remiamų komandų ateinančių ir iškeliaujančių iš dalyvių sąrašų. Daugiausiai vienais metais, mena Antanas, dalyvavo net 6-ios gamyklų resursus pasitelkiančios komandos, tačiau pastaraisiais metais šis skaičius apsiribojo ties 2 ar 3.

Kodėl Dakare matome vos 2 komandas, turinčias tvirtą gamyklos palaikymą? (palyginimui, pasaulio ralio čempionate jį turi bent 4 komandos)

Priežastys labai objektyvios – pinigai. Kuo daugiau konkurencijos, tuo didesnės pajėgos metamos į kovą dėl aukščiausių pozicijų – milijonai išleidžiami ne mėnesius trunkančioms programoms, bet dienoms. Nuolat vystomi technologiniai bolidų atnaujinimai, vykdomi testai ir t.t. Savaime suprantama, jog „A.S.O.“ būtų naudinga pritraukti kuo daugiau gamintojų, tačiau patiems dalyviams ir komandoms sąlygos dabar idealios – egzistuoja sveika konkurencija neforsuojanti milžiniškų investicijų.

Kaip vertinate buvusių „Peugeot“ lenktynininkų pasirinkimą keltis į „MINI X-Raid“ komandą?

Manau, jog yra dvi pagrindinės priežastys, kodėl trys iš keturių lenktynininkų (Sebastianas Loebas apie sprendimą startuoti kitų metų Dakaro ralyje nėra paskelbęs) pasirinko vairuoti „MINI X-Raid“, o ne „Overdrive“. Visų pirma – tai du visiškai skirtingi automobiliai ir „MINI X-Raid“ komandos kūrinys yra kur kas šviežesnis ir labiau atitinkantis šiuolaikinius standartus bei dabartines Dakaro ralio specifikacijas ir trasas. Bagio koncepcija tiesiog leidžia važiuoti greičiau ir smagiau – tai matėme su „Peugeot“, didelė tikimybė, kad tą matysime ir su šiuo bagiu. Tiesa, svarbu paminėti, kad teko iš arti apžiūrėti „MINI X-Raid“ techniką Maroko ralio metu bei bendrauti su komandos vadovu Svenu Quandtu, kuris patikino, kad net ir šis, evoliucionavęs bolidas dar nėra pilnai ištestuotas ir greičiausia įmanoma „MINI X-Raid“ bagio versija. Tuo tarpu „Overdrive“, turėdama stiprią bazę, du labai greitus lenktynininkus nenutolo nuo šaknų ir radikalių pokyčių pastaraisiais metais nedarė bei liko prie patikimo, išbandyto, keturiais ratais varomo automobilio. Antra priežastis, mano nuomone, yra sąlygos – „MINI X-Raid“ jau senokai nelaimėjo Dakaro, todėl tikėtina, pasiryžo pasiūlyti kur kas geresnes finansines ir kitas sąlygas lenktynininkams.

Paminėjote trukmę – jei kitais metais vis tik įsigalios reikalavimas Dakare dalyvauti tik benzininiais ir 4 varomais automobiliais – ar yra logikos rinktis „mirštantį“ projektą?

Nemanau, kad reiktų žiūrėti taip toli į priekį – faktas tas, kad šiuo metu „MINI X-Raid“ bolidas yra pati perspektyviausia, pažangiausia technika Dakarui. Nepamirškime, kad kitąmet mūsų laukia Peru, kur organizatoriai žada dar daugiau atvirų erdvių ir smėlynų – tobula trasa išnaudoti bagio privalumus.

Bagiams leidžiama didesnė pakabos eiga, aukštesni ratai, jie turi padangų slėgio reguliavimo sistemas, kurios leidžia nesustojant pasiruošti dangos pokyčiams, galėčiau vardinti ir vardinti. Tačiau man kaip lenktynininkui svarbus ir dar vienas aspektas – bagį vairuoti tokiose trasose tiesiog žiauriai smagu – jo techninės specifikacijos leidžia maksimaliai pajausti važiavimo smėliu malonumą. Taigi, kol tiksliai nežinome kontraktų trukmės sakyčiau, kad buvo pasirinkta laiminti formulė šiam Dakarui, o kaip bus vėliau – pamatysime.

Ar tai reiškia, kad „MINI X-Raid“ komandai galime klijuoti favoritų etiketę?

Technine prasme – taip, tačiau prisiminkime, kad automobilius vairuoja žmonės ir tik nuo jų priklauso ar bolidą matysime finiše ir kokios jis bus būklės bei kurioje pozicijoje. „Overdrive“ turi labai tvirtus lyderius ir super greitus, o svarbiausia – patyrusius vairuotojus – Nasser‘ą ir Giniellį. Šis Dakaras ypatingas tuo, jog jis trumpesnis, o tai reikš, kad konkurencija bus dar aršesnė – lyderiai daugiau rizikuos, bus agresyvesni, žinodami, kad nebereikalingas toks didelis resursas kaip ankščiau. Jei man reiktų pasakyti, kas laimės Dakarą, sakyčiau labai paprastai – geriausiai savo jėgas ir resursus apskaičiavęs lenktynininkas. Savaime suprantam, kad yra sėkmės faktorius, tačiau beveik viskas priklauso nuo lenktynininko išminties – paskirstyti jėgas, pasirinkti tinkamą tempą, neperdegti ir žinoti savo stipriąsias bei silpnąsias vietas.  

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų