Pasibaigęs. 05-01 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
77
CBet
116
Pasibaigęs. 05-01 18:30
LKL
Neptūnas
85
Wolves
86
Pasibaigęs. 05-01 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
Rytas
78
Pasibaigęs. 05-01 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
89
Monaco
78
Pasibaigęs. 05-01 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Pasibaigęs. 05-02 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
88
M Basket
82
Pasibaigęs. 05-02 18:50
LKL
Žalgiris
102
Nevėžis-Optibet
78
Pasibaigęs. 05-02 19:45
Eurolyga
Olympiacos
92
Barcelona
58
Pasibaigęs. 05-02 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
88
Panathinaikos
95
Pasibaigęs. Vakar 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
62
Monaco
65
Šiandien, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
Rytoj, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
Rytoj, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-07, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-08, 19:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
05-08, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:50
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

„Winter Rally“: specifiniai mechanikų galvosūkiai

„Winter Rally 2018“ | Edgaro Buiko nuotr.

„Winter Rally 2018“ | Edgaro Buiko nuotr.

 Vienos dienos lenktynių formatas ir viso labo 83 kilometrai greičio ruožų. Per kiekvieną 30 minučių pertraukėlę varžybų serviso zonoje dirbantys mechanikai turi suspėti žaibiškai diagnozuoti bei pašalinti visus galimus „kovinių“ automobilių gedimus ir užtikrinti, kad pilotai galėtų toliau važiuoti maksimaliu tempu.

Ieškodami būdų, kaip susidoroti su tokiais uždaviniais, visos profesionalios komandos naudoja keletą gudrybių. Visų pirma, mechanikų komandos vadovas pasitinka saviškį ekipažą prie laiko kontrolės posto (tradiciškai iš greičio ruožų sportininkai grįžta 10-15 minučių anksčiau privalomo grafiko) ir jau čia pradeda pasiruošimą „reabilitacijos“ procedūroms – išklauso pilotų pastabas apie mašinos elgsenos ypatumus, pastebėtus pokyčius ar atsiradusius pašalinius garsus. Surinkę svarbiausią informaciją jie skuba į serviso zoną ir pasiruošia reikiamas atsargines detales bei įrankius.

Jei ekipažas konkrečių nusiskundimų neturi, o plika akimi nematomų bolido pažeidimų nėra, mechanikai griebiasi savitų gudrybių.

„Kadangi laiko serviso zonoje būna itin mažai, svarbiausius paruošiamuosius darbus būtina atlikti dar prieš varžybas. Tarkim mūsų mechanikai specialiu markeriu padaro tam tikras žymas pakabos detalėse ir jas jungiančiuose varžtuose. Tada švariai nuvalius purvą ar ledą galima labai greitai pastebėti ar visos žymos sutampa, varžtai nėra atsileidę, ar nėra kokių nors deformacijų. Jei šiame etape niekas nekelia abejonių, tikrinami stabdžių sistemos mazgai, eksploataciniais skysčiai etc.“, – pasakojo Aras Kalėda. Beje, šio sportininko startą „Winter Rally“ apkartino itin apmaudi techninė problema. Nuo starto nuvažiavus vos kelis šimtus metrų lūžo visiškai naujas Aro pilotuojamo BMW pusašis (pradinė informacija apie avariją nepasitvirtino, todėl šis ekipažas grįš į lenktynes nuo 5-ojo greičio ruožo).

„General Financing“ komandos technikai savo ruožtu patikino, kad startuojant su moderniu lenktyniniu automobiliu, kiekvienos serviso pauzės metu būtina prisijungti prie borto kompiuterio ir išsišifruoti informaciją apie variklio darbo parametrus.

Antras svarbiausias darbas serviso zonoje – padangų būklės ir jose styrančių dyglių patikra. Paprastai darbinės lenktynėms žiemą skirto automobilių „apavo“ savybės pradeda kisti nuvažiavus 30-40 kilometrų dėl padangos temperatūros svyravimų ar itin kieto grunto. Padangai įkaitus dyglius laikantys protektoriaus blokeliai suminkštėja ir neįtikėtinai gerą sukibimą su ledu garantuojantys dygliai pradeda sparčiai byrėti. Dyglių skaičius yra griežtai reglamentuotas – iš viso vienoje žiemos ralio padangoje gali būtų ne daugiau 384 vienetai (su kelio paviršiumi vienu metu liečiasi maždaug 70 - 80 dyglių). Praradus apie 20 proc. dyglių padanga laikoma nebetinkama lenktynėms. Mechanikų užduotis – patikrinti ar dygliai nepradėjo klibėti ir pagal poreikį montuoti naujus ratus ar bent atlikti rokiruotes tarp ašių.

Benediktas Vanagas antrojo serviso zonoje „eglutės“ protektoriaus piešinį turinčias padangas pakeitė į simetrines, su šiek tiek ilgesniais dygliais.

Į antrąją „Winter Rally“ serviso zoną grįžę lenktynių lyderiai pasidžiaugė, kad šįkart trasos padangoms gailestingos – net lede išfrezavus idealios trajektorijos vėžes ir gerokai išaugus sukibimui, daugumos automobilių ratai atrodė nepriekaištingai. Tarp apgadinusių ratus į akmenis buvo tik Giedrius Notkus (ketvirtoji pozicija po 4 GR) ir B. Vanagas, bendroje įskaitoje užimantis antrą vietą.

Lenktynių tempą diktuoja Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas, ralio pusiaukelėje susikrovęs beveik 40 sekundžių persvarą. Trečias kol kas Ramūnas Čapkauskas (+ 47 sek.), o penktas – Vytautas Švedas (+ 51 sek.).

Dėl gedimų iš kovos pasitraukė du svečių ekipažai – iš Ukrainos atvykusių Sergiy'aus Potiyko ir Ivano Mishyno „Mitsubishi“ variklis sustreikavo jau pirmajame GR. Su Latvijos vėliava važiuojančius Dmitry Feofanov ir Normunds Kokins taip pat sustabdė technikos gedimai. Dėl prarasto rato sustojo Andrew Hollando ir Aleksandro Dainio ekipažas.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų