Pasibaigęs. 04-25 22:00
Eurolyga
Real Madrid
101
Baskonia
90
Pasibaigęs. 04-26 20:00
Eurolyga
Monaco
93
Fenerbahce
88
Pasibaigęs. 04-26 22:00
Eurolyga
Barcelona
77
Olympiacos
69
Pasibaigęs. 04-27 17:00
LKL
Neptūnas
77
Pieno žvaigždės
88
Pasibaigęs. 04-27 17:20
LKL
Šiauliai
65
Wolves
91
Pasibaigęs. 04-27 22:30
NBA
Pelicans
85
Thunder
106
Pasibaigęs. 04-28 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
78
Uniclub Casino-Juventus
91
Pasibaigęs. 04-28 19:30
LKL
CBet
85
Rytas
98
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Žalgiris
95
M Basket
68
Pasibaigęs. Šiandien 03:30
NBA
Pelicans
89
Thunder
97
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
Šiandien, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
Rytoj, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
Rytoj, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
Rytoj, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
Rytoj, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
Rytoj, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-02, 19:45
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-02, 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
05-03, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

2013 metų „MotoGP“ sezono gidas

Dani Pedrosa ir Jorge Lorenzo | AFP/Scanpix nuotr.

Dani Pedrosa ir Jorge Lorenzo | AFP/Scanpix nuotr.

Artėjant pirmajam 2013 metų „MotoGP“ čempionato etapui, sportas.lt pateikia svarbiausią informaciją, kurią turėtumėte žinoti apie šių metų sezoną.

Didžiausias pokytis čempionate, lyginant su praėjusiais metais - kitoks savaitgalio formatas ir naujo tipo kvalifikacija. Nuo šiol savaitgalio metu vyks net keturios bandymų sesijos: paskutinioji bus vos pusės valandos trukmės, o praėjus dešimčiai minučių nuo jos pabaigos, prasidės kvalifikaciniai važiavimai.

Kvalifikacija nuo šiol bus sudaryta iš dvejų, penkiolikos minučių trukmės dalių. Automatiškai į antrąją kvalifikacijos dalį pateks dešimt sportininkų, pirmose trejose bandymų sesijose parodžiusių geriausius rato įveikimo laikus. Likę keturiolika sportininkų varžysis pirmoje kvalifikacijos dalyje, kurioje spręsis 13-24 startinių pozicijų likimas. Du greičiausi sportininkai iš pirmosios kvalfikacijos dalies pateks į antrąją kvalifikacijos dalį, kurioje kartu su dešimt greičiausių lenktynininkų jie varžysis dėl 1-12 startinių poziijų.


ČEMPIONATO TVARKARAŠTIS

Šiemet bus surengta aštuoniolika „MotoGP“ čempionato etapų. Kartu su aukščiausios klasės važiavimais vyks ir „Moto2“ bei „Moto3“ važiavimai. Iš pradžių buvo numatyta, kad šiemet vyks devyniolika etapų, tačiau dėl politinių nesutarimų Argentinos motociklų Grand Prix sugrįžimas buvo nukeltas į 2014 metus.























































































































Nr.

Lenktynės

Trasa

Data

1

Kataro motociklų Grand Prix

Losailo trasa, Kataras

balandžio 7 d.

2

Amerikos motociklų Grand Prix

Circuit of the Americas, JAV

balandžio 21 d.

3

Ispanijos motociklų Grand Prix

Jerezo trasa, Ispanija

gegužės 5 d.

4

Prancūzijos motociklų Grand Prix

Le Mano Bugatti trasa, Prancūzija

gegužės 19 d.

5

Italijos motociklų Grand Prix

Mugello trasa, Italija

birželio 2 d.

6

Katalonijos motociklų Grand Prix

Katalonijos trasa, Ispanija

birželio 16 d.

7

Olandijos motociklų Grand Prix

TT trasa, Olandija

birželio 29 d.

8

Vokietijos motociklų Grand Prix

Sachsenringas, Vokietija

liepos 14 d.

9

JAV motociklų Grand Prix

Laguna Seca, JAV

liepos 21 d.

10

Indianapolio motociklų Grand Prix

Indianapolio trasa, JAV

rugpjūčio 18 d.

11

Čekijos motociklų Grand Prix

Brno trasa, Čekija

rugpjūčio 25 d.

12

Didžiosios Britanijos motociklų Grand Prix

Silverstouno trasa, Didžioji Britanija

rugsėjo 1 d.

13

San Marino motociklų Grand Prix

Misano trasa, Italija

rugsėjo 15 d.

14

Aragono motociklų Grand Prix

Motorland Aragon, Ispanija

rugsėjo 29 d.

15

Malaizijos motociklų Grand Prix

Sepango Tarptautinė trasa, Malaizija

spalio 13 d.

16

Australijos motociklų Grand Prix

Phillip Island Grand Prix trasa, Australija

spalio 20 d.

17

Japonijos motociklų Grand Prix

Twin Ring Motegi, Japonija

spalio 27 d.

18

Valensijos motociklų Grand Prix

Ricardo Tormo trasa, Ispanija

lapkričio 10 d.


 Pokyčiai tvarkaraštyje, lyginant su praėjusiais metais:

Čempionate nebebus rengiamos Portugalijos motociklų Grand Prix. Lenktynės Estorile vyko nuo 2000 metų.

Lenktynes Portugalijoje pakeis dar vienas etapas JAV, naujojoje Ostino „Circuit of the Americas“ trasoje.


KOMANDOS IR PILOTAI

„Yamaha“ komandos pilotas Jorge Lorenzo šiemet gins asmeninį čempiono titulą, o „Honda“ – komandų ir gamintojų čempionės vardą.

Rikiuotėje šiemet viso sezono metu matysime net 24 sportininkus – dvejais daugiau nei pernai. Kai kuriose lenktynėse išvysime ir papildomus lenktynininkus: Michele Pirro Italijoje sės ant „Ducati“ motociklo, Blake‘as Youngas su CRT klasės „Attack Performance“ ekipa bandys kvalifikuotis lenktynėms Amerikoje, o Martinas Baueris su „Schwarz & Bronnen Racing“ komanda dalyvaus lenktynėse Čekijoje.

Prototipinius motociklus naudojančios komandos:





































































Komanda

Motociklas

Nr.

Pilotas

Repsol Honda

Honda RC2013V

26

Dani Pedrosa

93

Marcas Marquezas

LCR Honda MotoGP

6

Stefanas Bradlas

Gresini Honda

19

Alvaro Bautista

Yamaha Factory Racing

Yamaha YZR-M1

46

Valentino Rossi

99

Jorge Lorenzo

Monster Tech 3 Yamaha

35

Calas Crutchlowas

38

Bradley Smithas

Ducati Corse

Ducati Desmosedici GP13

4

Andrea Dovizioso

69

Nicky Haydenas

Pramac Racing

11

Benas Spiesas

29

Andrea Iannone'as


CRT motociklus naudojančios komandos:

 







































































Komanda

Motociklas

Nr.

Pilotas

Forward Racing

FTR-Kawasaki

5

Colinas Edwardsas

71

Claudio Corti

Avintia Blusens

7

Hiroshi Aoyama

8

Hectoras Barbera

IodaProject Racing

Suter-BMW

9

Danilo Petrucci

52

Lukašas Pešekas

Paul Bird Motorsport

PBM-ART

70

Michaelas Laverty

ART

68

Yonny Hernandezas

Aspar Racing

14

Randy de Punietas

41

Aleixas Espargaro

Cardion Racing

17

Karelas Abrahamas

Gresini Honda

FTR-Honda

67

Bryanas Staringas


Pokyčiai komandų tarpe:

„Pramac Racing“ taps dvejų motociklų komanda bei gaus oficialią paramą iš „Ducati“.

Pernai „Ducati“ motociklą naudojusi „Cardion“ ekipa pereis prie CRT technikos.

CRT klasės „Forward Racing“, „Ioda Racing“ ir „Paul Bird Motorsport“ komandos taip pat šiemet taps dvejų motociklų komandomis.

„Speed Master“ komanda pasitraukė iš „MotoGP“ kategorijos.



„Pramac“ ir „Forward“ ekipos - vienos iš kelių komandų, išplėtusių savo programą | REUTERS/Scanpix nuotr.

Pokyčiai lenktynininkų tarpe:

Debiutuoja:

2012 metų „Moto2“ čempionas Marcas Marquezas „Honda“ komandoje pakeitė C.Stonerį.

Claudio Corti įžengė į „MotoGP“ ir atstovaus „Forward Racing“ ekipai.

Andrea Iannone‘as iš „Moto2“ čempionato persikėlė į „MotoGP“ ir prisijungė prie „Pramac Racing“.

Dvejus metus „British Superbikes“ čempionate praleidęs Michaelas Laverty prisijungė prie „Paul Bird Motorsport“

Bradley Smithas įžengė į „MotoGP“ su „Tech 3“ komanda.

Bryanas Staringas, praeityje dalyvavęs keliose „MotoGP“ lenktynėse, prisijungė prie „Gresini Racing“ pilnam sezonui.

Traukiasi:

2007 ir 2011 metų čempionas Casey Stoneris baigė karjerą motociklų sporte. Vėliau australas prisijungė prie „V8 Supercars Dunlop Series“ kėbulinių automobilių čempionato.

Jamesas Ellisonas neteko vietos „Paul Bird“ komandoje.

Mattia Pasini sugrįžo į žemesnės kategorijos „Moto2“ čempionatą.

Michele Pirro neteko vietos „Gresini“ komandoje ir tapo „Ducati“ ekipos pilotu-bandytoju.

Ivanas Silva neteko vietos „Avintia Racing“ komandoje.



Dukart čempionas C.Stoneris motociklą iškeitė į „V8 Supercars“  bolidą | REUTERS/Scanpix nuotr.

Keičia komandas:

Valentino Rossi po dvejų metų, praleistų „Ducati“ komandoje, sugrįžo į „Yamaha“.

Andrea Dovizioso, pernai atstovavęs „Tech 3“ komandai, „Ducati“ ekipoje pakeitė V.Rossi.

Benas Spiesas dar praėjusių metų sezono viduryje paskelbė dėl asmeninių priežasčių paliekantis „Yamaha“, o vėliau prisijungė prie „Pramac Racing“.

Hectoras Barbera iš „Pramac Racing“ persikėlė į „Avintia Racing“.

Yonny Hernandezas iš „Avintia Racing“ persikėlė į „Paul Bird Motorsport“.



V.Rossi sugrįžo į „Yamaha“, o jo vietą „Ducati“ ekipoje užėmė A.Dovizioso | AP/Scanpix nuotr.

Grįžta:

Vieneriose 2012 metų sezono dalyvavęs japonas Hiroshi Aoyama sugrįžo į čempionatą pilnam sezonui. Pilotas „MotoGP“ pirmenybėse anksčiau lenktyniavo 2010-2011 metais.


FAVORITAI

Jorge Lorenzo

Tautybė: ispanas

Debiutas „MotoGP“ čempionate:  2008 m.

Dalyvauta lenktynių: 85

Čempiono titulų: 2 (2010, 2012 m.)

Pelnyta pergalių: 23

Pole pozicijų: 25

Greičiausių ratų: 16

Vietų ant pakylos: 60

Kodėl turėtų laimėti: J.Lorenzo pernai įtikinamai triumfavo čempionate ir visose lenktynėse, kuriose finišavo, užėmė pirmąją arba antrąją vietą. Keletą pastarųjų metų jo pagrindiniu varžovu buvęs Casey Stoneris jau baigė karjerą, todėl ispanui atsiveria puikios galimybės į savo sąskaitą įsirašyti dar vieną čempiono titulą.

Kodėl turėtų pralaimėti: Nuo praėjusių metų sezono tapo aišku, kad „Yamaha“ motociklas greičiu nusileidžia „Honda“ technikai. Be to, persilaužimą patyrė ir kitas „Honda“ pilotas Dani Pedrosa, kovoje dėl čempiono titulo J.Lorenzo spaudęs iki pat sezono pabaigos. Jei „Honda“ išlaikys iniciatyvą savo rankose, J.Lorenzo tapti čempionu bus labai sudėtinga.

Dani Pedrosa

Tautybė: ispanas

Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2006 m.

Dalyvauta lenktynių: 116

Čempiono titulų: 0

Pelnyta pergalių: 22

Pole pozicijų: 24

Greičiausių ratų: 35

Vietų ant pakylos: 71

Kodėl turėtų laimėti: „Honda“ pernai turėjo patį greičiausią motociklą, o vėlyvo spurto dėka D.Pedrosa intrigą kovoje dėl čempiono titulo išlaikė iki pat sezono pabaigos. Ispanas antrojoje sezono pusėje buvo stipriausias, todėl tarp pretendentų į titulą turėtų būti ir šiemet. Tai patvirtina ir šiemet priešsezoniuose bandymuose demonstruotas greitis.

Kodėl turėtų pralaimėti: Ispanui trūksta pastovumo, todėl jo galimybės kovoti dėl titulo priklausys nuo rezultatų pirmoje sezono pusėje. Be to, D.Pedrosa šiemet pirmą kartą bus „Honda“ komandos lyderiu – koją gali pakišti ir papildomas spaudimas.

Valentino Rossi

Tautybė: Italas

Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2000 m.

Dalyvauta lenktynių: 216

Čempiono titulų: 7 (2001-2005, 2008-2009 m.)

Pelnyta pergalių: 79

Pole pozicijų: 49

Greičiausių ratų: 67

Vietų ant pakylos: 141

Kodėl turėtų laimėti: V.Rossi šiemet sugrįžo į „Yamaha“ – į komandą, su kuria pelnė keturis savo čempiono titulus. Priešsezoniniai bandymai parodė, kad italas vis dar yra greitas – jam tereikia gero motociklo, o „Yamaha“ tokį gali jam suteikti.

Kodėl turėtų pralaimėti: V.Rossi jau yra 34-erių metų, todėl konkuruoti su jaunesniais sportininkais jam bus labai sudėtinga. Be to, „Yamaha“ turėtų labiau palaikyti kitą komandos pilotą J.Lorenzo – būtent šis pilota tapo priežastimi, kodėl V.Rossi 2010-aisiais paliko „Yamaha“.

Marcas Maquezas

Tautybė: ispanas

Debiutas „MotoGP“ čempionate: 2013 m.

Dalyvauta lenktynių: 0

Čempiono titulų: 0

Pelnyta pergalių: 0

Pole pozicijų: 0

Greičiausių ratų: 0

Vietų ant pakylos: 0

Kodėl turėtų laimėti: Nors M.Marquezas „MotoGP“ klasėje dar naujokas, priešsezoniniuose bandymuose jis įrodė, kad greičiu gali prilygti labiau patyrusiems varžovams. Pernai pelnytas „Moto2“ čempiono titulas taip pat turėtų jaunajam ispanui suteikti papildomo pasitikėjimo savo jėgomis.

Kodėl turėtų pralaimėti: čempionato debiutantas šiemet atstovaus rikiuotės lyderei „Honda“ ekipai, dėl to jis jaus spaudimą pasiekti geresnių rezultatų, o spaudimas gali privesti prie klaidų. Dėl patirties trūkumo M.Marquezo galimybės tapti čempionu iš visų keturių favoritų vertinamos prasčiausiai.


TAŠKŲ SISTEMA

„MotoGP“ pirmenybėse taškai skiriami už pirmąsias penkiolika pozicijų. Taškai skiriami tokia tvarka:









































Poz.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Taškai

25

20

16

13

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1



MOTOCIKLAI














Honda RC213V | AP/Scanpix nuotr.

Yamaha YZR-M1 | AFP/Scanpix nuotr.

Ducati Desmosedici GP13 | AFP/Scanpix nuotr.


„MotoGP“ pirmenybėse yra naudojami prototipiniai ir CRT klasės motociklai. Prototipinius motociklus kuria trys motociklų gamintojai: „Honda“, „Yamaha“ ir „Ducati“. Visų šių motociklų variklių darbinių tūris nuo praėjusių metų yra padidintas iki 1000 kub. cm. Maksimalus variklių dydis yra apribotas iki keturių cilindrų, kurių skersmuo – ne daugiau nei 81 mm.

CRT motociklai (angl. Claiming Rule Team) čempionate pradėti naudoti praėjusiais metais, po kai kurių motociklų gamintojų pasitraukimo siekiant pritraukti daugiau nepriklausomų komandų su mažesniais biudžetais. CRT komandos sezono metu gauna dvylika variklių kiekvienam lenktynininkui – šešiais varikliais daugiau nei prototipinius motociklus naudojančios komandos. CRT komandos taip pat į savo motociklus gali montuoti ir didesnius kuro bakus – 24 litrų talpos vietoje prototipams leidžiamų 21 litro. CRT komandos už variklius gamintojams moka 15 tūkst. Didžiosios Britanijos svarų sterlingų ir dar papildomus 5 tūkst. už transmisiją.

CRT klasės motociklus kuria įvairios kompanijos: „Ioda“, ART, „Paul Bird“, Suter“, FTR, APR ir kitos. Į šiuos motociklus taip pat montuojami ir skirtingų gamintojų varikliai – „Honda“, „Kawasaki“, „Aprilia“ bei BMW – tačiau visų jų darbinis tūris taip pat apribotas iki vieno litro.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų