2014 metų „MotoGP“ sezone - standartizuotas variklio valdymo blokas ir duomenų kaupimo sistema
2012 metų Australijos motociklų GP lentkynės | AP/Scanpix nuotr.
Tarptautinė motociklų federacija (FIM) paskelbė, kad standartinį variklio valdymo bloką ir duomenų kaupimo sistemą nuo 2014 metų „MotoGP“ sezono privalės naudoti visos komandos.
Vis dėlto, gamyklinėms komandoms bus taikoma išimtis: jos galės naudoti savo programinę įrangą, tačiau tik tuo atveju, jei sutiks kiekvienose lenktynėse sunaudoti ne 24, o 20 litrų degalų.
Kiek anksčiau „Honda“ grasino palikti sportą, jei standartinį variklio valdymo bloką ateityje bus privaloma naudoti visoms komandoms, tačiau FIM tikisi, kad sudaryta taisyklių išimtis prives prie laimingos derybų tarp gamintojų ir čempionato organizatorių „Dorna“ pabaigos.
Gamintojai, nusprendę naudoti savo programinę įrangą, privalės per lenktynes sunaudoti ne tik mažiau degalų: per sezoną jie galės panaudoti vos penkis variklius, kai visos kitos komandos, naudosiančios standartinę įrangą, gaus dvylika variklių. Variklių tobulinimas sezono metu taip pat bus uždraustas.
Manoma, kad 2014 metais į čempionatą grįš „Suzuki“, todėl FIM patvirtino, kad naujos gamyklinės komandos pirmąjį sezoną galės panaudoti devynis variklius.
„Dorna“ vadovas Carmelo Ezpeleta tikisi, kad dabar sutartis su gamintojais dėl pigių prototipinių motociklų tiekimo kitoms komandoms yra neišvengiama.
„Sudarysime komercinę sutartį su gamintojais, kad jie dukterinėms komandoms galėtų parduoti motociklus už ne didesnę nei 1.5 mln. eurų sumą“, - teigė C.Ezpeleta.
„Kitoms komandoms motociklai turėtų kainuoti vieną milijoną. „Honda“ su tuo jau sutiko. Greičiausiai su tuo sutiks ir „Yamaha“. „Tikimės, kad tą patį padarys ir „Ducati“.“
„Aš paprašysiu gamintojų sukurti motociklus pagal komandų reikalavimus. Apmokėjimą garantuosiu aš pats“, - pridūrė C.Ezpeleta.
Be pokyčių „MotoGP“ čempionate, FIM taip pat patvirtino, kad „Moto2“ čempionate nuo šiol bus naudojami motociklai, kurių svoris kartu su pilotu turės būti ne mažesnis kaip 215 kg. Dabartinis techninis reglamentas numato tik minimalų motociklo svorį.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.