„Renault“: „Generatoriai genda mažų sūkių diapazone“
Sebastianas Vettelis | lapresse/Scanpix nuotr.
„Renault“ įtaria, kad generatorių gedimams Italijos GP lenktynėse įtakos galėjo turėti Monzos trasos charakteristikos.
Dėl generatoriaus gedimo lenktynių nebaigė „Red Bull“ komandos pilotas Sebastianas Vettelis. Su analogiška problema vokietis buvo susidūręs ir trečiojoje bandymų sesijoje. Tuo tarpu po kvalifikacijos generatorius buvo pakeistas ir „Lotus“ piloto Jerome‘o d‘Ambrosio bolide.
Po tyrimų, kuriais buvo siekta išsiaiškinti generatorių gedimų priežastis, „Renault“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Robas White‘as atskleidė, kad generatoriai galėjo sugesti dėl perkaitimo, kai varikliai dirba mažų sūkių diapazone.
Tokios tyrimo išvados paaiškina, kodėl generatoriai gedo ir Valensijos trasoje, kurioje, kaip ir Monzoje, yra lėtų posūkių.
Atskleidžiama, kad pirmą kartą su generatorių problemomis komandos susidūrė Monako GP lenktynių savaitgalio metu. Monako trasoje taip pat yra labai daug mažo greičio posūkių.
„Mūsų tyrimas po Valensijos parodė, kad generatoriai perkaisdavo varikliui dirbant mažais sūkiais. Sukūrėme naują generatorių, kurį Belgijoje išbandė „Red Bull“ ir „Lotus“ ekipos: jokių problemų nebuvo nustatyta“, – teigė R.White‘as.
„Didžiausias pakeitimas generatoriuje – 10 mm prailgintas statorius ir rotorius. Tokiu būdu stengėmės padidinti generatoriaus sukuriamą galią, nes dabartinis galios poreikis viršydavo senesnių generatorių galimybes.“
„Nors generatoriaus talpa buvo padidinta 30 %, jie vis tiek perkaista varikliui dirbant mažų sūkių diapazone.“
Nepaisant įtarimų, jog generatorių gedimus sukelia variklio darbas per mažų sūkių diapazone, R.White‘as teigia, kad „Renault“ dėl to negali būti tikra.
„Italijos GP lenktynių savaitgalio metu gedo naujos specifikacijos generatoriai. Po incidentų trečiojoje bandymų sesijoje ir kvalifikacijos pakeitėme generatorius Sebastiano Vettelio „Red Bull“ ir Jerome‘o d‘Ambrosio „Lotus“ boliduose. Generatorius, sugedęs lenktynėse, buvo visiškai naujas.“
„Kiti sugedę generatoriai prieš tai buvo naudoti žymiai ilgesnę distanciją. Labai svarbu nustatyti skirtumus tarp šių dviejų skirtingų gedimų atvejų. Situacija nėra priimtina. Turime problemas išspręsti iki lenktynių Singapūre“, – pridūrė R.White‘as.
R.White‘as atskleidė, kad Singapūre „Renault“ į savo variklius vėl montuos senesnės specifikacijos generatorius, kol variklių gamintojas tirs naujų generatorių gedimų priežastis.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.