Pasibaigęs. 05-01 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
77
CBet
116
Pasibaigęs. 05-01 18:30
LKL
Neptūnas
85
Wolves
86
Pasibaigęs. 05-01 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
88
Rytas
78
Pasibaigęs. 05-01 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
89
Monaco
78
Pasibaigęs. 05-01 21:30
Eurolyga
Baskonia
98
Real Madrid
102
Pasibaigęs. 05-02 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
88
M Basket
82
Pasibaigęs. 05-02 18:50
LKL
Žalgiris
102
Nevėžis-Optibet
78
Pasibaigęs. 05-02 19:45
Eurolyga
Olympiacos
92
Barcelona
58
Pasibaigęs. 05-02 21:45
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
88
Panathinaikos
95
Pasibaigęs. Vakar 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
62
Monaco
65
GYVAI. I kėlinys, 7 min.
LKL
Uniclub Casino-Juventus
21
CBet
13
Rytoj, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
Rytoj, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-07, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-08, 19:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
05-08, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:50
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

V.Žala ir S.Jurgelėnas pirmąjį lietuvišką Dakaro visureigį testuos Italijoje

Egidijaus Babelio nuotr.

Egidijaus Babelio nuotr.

Penktajame Pasaulio ralio maratonų taurės etape Italijoje užsiregistravo ir antrasis lietuvių ekipažas - Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Šis ekipažas startuos su pirmuoju lietuvišku Dakaro visureigiu „Seat Leon Dakar“, kurį sukonstravo vienas talentingiausių šalies mechanikų Darius Biesevičius. Tai bus debiutinės ralio maratonų lenktynės, kuriose oficialiai užregistruotas lietuvių sukonstruotas bolidas.

Šturmanas S.Jurgelėnas neslėpė, kad planai dalyvauti ralio maratonų varžybose buvo puoselėjami jau seniai, ir komanda aktyviai dalyvavo D.Biesevičiaus visureigio projektavime ir gamyboje. „Tai tikrai įdomus visureigis. Darius Biesevičius automobilių sporte dirba jau daugiau nei dvidešimt metų. Jis į šį bolidą sudėjo visas savo žinias ir patirtį. Tik todėl kartu nusprendėme imtis tokio sudėtingo projekto.“ – sakė S.Jurgelėnas. Šalies ralio gerbėjams puikiai pažįstamas lenktynininkas Vaidotas Žala taip pat pasakojo, kad nekantrauja sugrįžti į dykumos maratonų trasas. „Paskutiniais metais mūsų rezultatai klasikinio ralio varžybose kur kas sutvirtėjo, radome taip reikalingą stabilumo ir greičio formulę, kuri šiemet padeda išsilaikyti lyderių gretose. Tikiuosi, kad tai – sportinės brandos pagrindas, kuris mums padės ne prasčiau pasirodyti ralio maratonuose.“ – sakė V.Žala.

Italijos maratono techninėje komisijoje dalyvaus vienas svarbiausių FIA teisėjų prancūzas Lionelis Carre‘as, kuris apžiūrėjęs lietuvių sukonstruotą visureigį nuspręs, ar išduoti automobiliui tarptautinį sportinį pasą. „Šiai procedūrai ruošiamės itin kruopščiai. Teisėjai bus itin reiklūs naujai sukonstruotam visureigiui, todėl turime pasirūpinti, kad nekiltų jokių abejonių dėl automobilio techninio patikimumo ir saugumo.“ – sakė projekto autorius D.Biesevičius. Lietuviai sieks, kad visureigis būtų užregistruotas retoje T3 klasėje, tačiau dėl numatomos klasifikacijos pertvarkos šių metų pabaigoje gali tekti tenkintis ir bendrosios T1 kategorijos pasu.

„Seat Leon Dakar“ visureigį D.Biesevičius projektavo ir konstravo beveik dvylika mėnesių. Bolidas sukonstruotas naudojant unikalią autoriaus suprojektuotą vamzdelinę konstrukciją, tuo tarpu dizaino elementai sukurti panaudojant serijinio „Seat Leon“ kėbulo dalis. Kol kas visureigyje sumontuotas 1.9 turbodyzelinis „Seat“ variklis, tačiau Darius išreiškė viltį, kad artimiausiu metu pavyks išbandyti ir šiek tiek galingesnį „VW“ variklį. „Pagrindinė priežastis, kodėl pasirinkome neįprastai mažo darbinio tūrio variklį, yra siekis sumažinti bendrą automobilio svorį. Pagal FIA reglamentą, kuo didesnis variklis, tuo aukštesnė minimalaus svorio kartelė. Mūsų automobilio kuro sąnaudos bus bene dvigubai mažesnės nei galingų benzinu varomų bolidų“, – pasakojo D.Biesevičius.

„Nebūsime greiti tiesiuose ir lengvuose ruožuose, bet „Seat Leon Dakar“ visi privalumai išryškės sunkiose ir smėlingose atkarpose. Būtent jos labiausiai ir lemia galutinį maratono rezultatą“, - sakė S.Jurgelėnas.

Lietuviai visureigyje kruopščiai apgalvojo visus svarbiausius mazgus pasinaudojant svaria D.Biesevičiaus patirtimi Dakaro maratonuose. Didelė dalis transmisijos ir pakabos dalių pagamintos specialiu Dariaus užsakymu. Komanda pasirinko nemažai agregatų ir iš trasose puikiai išbandytų „Toyota“ visureigių. „Pasiekėme idealų svorio paskirstymą tarp priekinės ir galinės ašių. Agregatai ir pagrindiniai mazgai išdėstyti taip, kad būtų galima greitai ir lengvai juos aptarnauti ar taisyti. Įdiegtas inovacijas bei techninius sprendimus galėčiau vardinti ir vardinti“, - šypsojosi automobilio autorius.

Testavimo ir pasiruošimo Dakaro maratonui programoje numatyta daugiau nei 10 tūkst. kilometrų. “Seat Leon Dakar” automobilis pasirodys tiek vietinėse, tiek tarptautinėse lenktynėse.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų