Šiųmetis Vimbldono turnyras patenkins didžiausių gerbėjų smalsumą
Ričardas Berankis | AP/Scanpix nuotr.
Vimbldono teniso klubo centriniame korte vykusią geriausio Lietuvos tenisininko Ričardo Berankio ir 9-osios pasaulio raketės kroato Marino Čiličiaus dvikovą gyvai stebėjo daugiau nei 10 tūkstančių žmonių. Šimtus kartų didesnė teniso gerbėjų armija mačo batalijas stebėjo prie televizorių, kompiuterių monitorių ar per mobiliuosius įrenginius. Būtent jų labui turnyro organizuojančio klubo – „All England Lawn Tennis and Croquet Club“ (AELTC) – atstovai, pasitelkę kompaniją IBM, šių metų turnyrui visiškai perdarė varžybų svetainę internete.
Naujoji svetainė, organizatorių teigimu, yra pagrindinis informacijos apie turnyrą šaltinis, apjungiantis oficialią turnyro informaciją ir teniso mėgėjų socialiniuose tinkluose kuriamą turinį.
„Tinklalapiui Wimbledon.com šiemet sukanka 20 metų. Šiuolaikiniame mobiliųjų įrenginių pasaulyje interneto svetainė yra pagrindinė mūsų komunikacijos priemonė, nes į čempionatą patekti turi galimybę tik pusė milijono žmonių. Taigi, per tuos 20 metų, kol gyvuoja Wimbledon.com, turnyrus stebėjo 10 milijonų žmonių, tačiau vien pernai mūsų svetainę aplankė daugiau nei 60 milijonų lankytojų“, – pasakoja Aleksandra Willis, AELTC skaitmeninių technologijų ir turinio vadovė.
80 procentų visų apsilankymų interneto svetainėje yra iš stalo kompiuterių – mat teniso gerbėjai čempionatus neretai stebi darbo metu. Turnyro rengėjai norėtų šiuos žiūrovus dar labiau įtraukti į čempionatą ir paskatinti juos ne tik žiūrėti transliacijas internetu, bet ir skaityti šalia pateikiamus tekstus - žaidėjų, trenerių, mačus gyvai stebinčių žmonių įspūdžius ir pastebėjimus. „Kontekstiniai“ pasakojimai pateikiami į „gyvų“ rezultatų puslapius, o dideliuose ekranuose matomas naujas realaus laiko ir statistikos skydelis.
Pernykščio turnyro metu IBM surinko 3,2 mln. statistinių duomenų įrašų ir prognozuoja, kad šis skaičius nebus mažesnis ir šiemet. IBM komanda registruoja nuolatinį duomenų srautą iš visų 19 Vimbldono kortų ir lygina duomenis su įvairiais statistiniais rodikliais. Sistema, pavyzdžiui, fiksuoja bet kokius naujus rekordus, ir ši informacija nedelsiant pateikiama televizijos žiūrovams ar teniso fanams socialiniuose tinkluose.
Vis dėlto turnyro organizatoriai nori išlaikyti ir istorinę tradiciją, todėl remiasi nuo 1877 m. fiksuojama Vimbldono statistika. Tuo tikslu IBM Watson, natūralios kalbos pagrindu veikianti kognityvinė programa, buvo išmokyta teniso istorijos ir žaidimo subtilybių. AELTC darbuotojams tai – tarsi šalia sėdintis geriausias pasaulyje teniso ekspertas, padedantis atsakyti į netikėčiausius klausimus: „O kodėl žaidėjai vilki šviesius drabužius?“ ar „Koks Rodžerio Federerio padavimo greičio vidurkis antrajame sete?“
Žaidėjai, beje, taip pat gali įvertinti naująsias technologijas. Jiems sukurtos personalizuotos svetainės, kuriose – turnyro eiga, priminimai apie treniruotes ir kita informacija, leidžianti geriausiems teniso profesionalams visą reikalingą informaciją peržvelgti savo mobiliuosiuose telefonuose.
„Ir Lietuvoje progresyvias analitikos technologijas naudojame tiek darbe, tiek kasdieniniame gyvenime. Vis dėlto, technologijoms imant „kalbėti" žmonių kalba, debesų kompiuterijos, analitikos ir semantinio kalbos panaudojimo atvejų vis dažniau matysime ir profesionaliame sporte, ir kitose srityse – socialinėje apsaugoje ir švietimo sistemoje“, – teigia Gytis Nemanis, IBM Lietuva atstovas viešajam sektoriui.
Faktai ir skaičiai
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.