Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. 04-23 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. 04-23 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Pasibaigęs. 04-24 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. 04-24 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. Vakar 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Pasibaigęs. Vakar 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
95
Maccabi Tel Aviv
79
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Real Madrid
101
Baskonia
90
GYVAI. II kėlinys, 7 min.
Eurolyga
Monaco
44
Fenerbahce
40
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
Rytoj, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
Rytoj, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
Rytoj, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0
05-09, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
Rytas
0
05-09, 18:30
LKL
Šiauliai
0
7bet-Lietkabelis
0
05-09, 19:00
LKL
M Basket
0
Nevėžis-Optibet
0

Pusę milijono kilometrų prasukęs variklis nesutrukdė užlipti ant podiumo

2015.06.15 17:08
Komandos nuotr.

Komandos nuotr.

Lenktynininkas Renaldas Šeinauskas „Samsonas Motorsport Rally Utena“ eksperimentavo: važiavo po gaubtu įsidėjęs pusę milijono kilometrų susukusį variklį ir šalia savęs pasisodinęs patirties profesionaliose lenktynėse neturėjusią šturmanę. Iškovota trečia vieta klasėje rodo, kad eksperimentai pasiteisino.

Ralio automobiliai lenktynių metu patiria kur kas didesnius krūvius nei tie, kuriais važinėjame kasdien, taigi nenuostabu, kad detales reikia keisti gerokai dažniau.

Variklio rida – daugiau nei 500 tūkst. km

Lenktynininko R.Šeinausko vairuojamam 3 serijos „BMW Compact“ automobiliui prieš „Samsonas Rally Utena“ varžybas prisireikė naujo variklio. Laiko paieškoms nebuvo daug, taigi žvalgytis vienos svarbiausių automobilių detalių jis kreipėsi į automobilių detalėmis užsiimančius partnerius. „Algauto“ Renaldui galėjo pasiūlyti 2,5 litro šešių cilindrų eilėje motoras, liaudyje vadinamas „plyta“.

„Jis buvo švarus, gražus, atrodė, kad tikrai geros būklės. Jau buvome bekertą rankomis, tačiau vadybininkas parodė automobilio, kuriame buvo norimas variklis, ridą. Odometro skaitmenys buvo perkopę 500 tūkst. km ribą. Gąsdinantys skaičiai privertė iš naujo apžiūrėti variklį, kuris iš tiesų pasirodė esąs geros būklės. Neturėjome laiko ieškoti kito agregato, tad pamanėme, kodėl neatlikti eksperimento ir nepabandyti su pusę milijono kilometrų prasukusiu varikliu pravažiuoti ralio Utenoje.“ – istorija dalinosi Renaldas.

Lietuviai kreivai žiūri jau į daugiau nei 300 tūkst. kilometrų pravažiavusius automobilius, o R.Šeinauskas nusprendė išbandyti, ar tinkamai prižiūrimi agregatai gali tarnauti labai ilgai. Juk ralyje variklis pusantro šimto kilometrų atstumą važiavo dirbdamas maksimaliais pajėgumais.

Pakeisti amortizatorius per 15 min.

Utenos ralio greičio ruožai, pasak lenktynininko taip pat buvo daug reikalaujantys tiek iš vairuotojo, tiek iš automobilio. Reikėjo ne kartą persiorientuoti.

„Tai buvo tikrai sunkus ralis, greičio ruožų konfigūracijos itin permainingos. Lėtus, techniškus siaurus miško keliukus su staigiais ir aklais posūkiais kas kelis kilometrus keisdavo itin greiti ruožai su visu greičiu įveikiamais posūkiais, trasoje buvo gausu tramplinų.“ – ralį apibūdino R.Šeinauskas.

Kaip bebūtų keista, problemų lenktynininkui sukėlė ne itin daug gyvenimo matęs variklis, tačiau amortizatoriai. Paskutinį pirmosios dienos greičio ruožą R.Šeinausko ir Rūtos Krikščiūnaitės ekipažas baigė ant trijų ratų, vienam amortizatoriui išlindus lauk. Grįžęs iki serviso zonos per naktį prieš antrąją dieną Renaldas surinko 12 mechanikų kompaniją, kuri per 15 minučių trukusį servisą padarė, kaip išsireiškė pats lenktynininkas, stebuklą.

„Tikėjausi vėluoti į startą, tačiau su draugų pagalba mes spėjome pakeisti visus keturis amortizatorius, permontuoti keturis ratus, uždėti naują sparną. Ir tai atlikome vos per 12 minučių!” – netikėtu rezultatu džiaugėsi lenktynininkas, antrąją dieną Utenos apylinkėse skraidęs lyg ant sparnų.

Sėkmingas šturmanės debiutas

Renaldas paneigė, kad greičio priežastis – namų trasos. Buvo ir naujų, nematytų. Sėkmę atnešė antrasis pasiteisinęs eksperimentas: į šturmano vietą pasodinta širdies draugė R.Krikščiūnaitė, iki tol neturėjusi jokios patirties profesionaliame automobilių sporte.

„Net pačiai keista, kad nebuvo jokios baimės ar jaudulio dėl didelio greičio, apsipratimo su nauju darbu prireikė tik pirmąją dieną. Tuomet teko paragauti itin daug, ir bėgti mišku atiduoti laiko kortą, ir padėti Renaldui bandant įstatyti amortizatorių į vietą. Antrą dieną visiškai apsipratau ir galėjau susikaupti ties stenogramos skaitymu.“ – įspūdžiais dalinosi Rūta.

„Rūtos debiutą šturmano kėdėje vertinu puikiai, ji savo užduotį įvykdė 110 proc. Tikėjausi, kad ji vels klaidas, stenogramą skaitys tai per greitai, tai per lėtai, bet ji atsisėdo, ir atidirbo kaip tikra profesionalė. Dėl jos man nė kiek nereikėjo lėtinti važiavimo tempo ir galėjau palaikyti gerą greitį.“ – draugę gyrė R.Šeinauskas.

Nepaisant lūžusio amortizatoriaus, antrą dieną skridęs ekipažas sugebėjo atlošti dalį prarasto laiko ir Lietuvos ralio čempionato penktoje įskaitoje iškovoti trečią vietą. Ekipažas taip pat įrodė, kad tinkamai prižiūrimi agregatai net ir po pusės milijono kilometrų vis dar gali atlaikyti didelius krūvius.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų