Pasibaigęs. 04-14 22:30
NBA
Pelicans
108
Lakers
124
Pasibaigęs. 04-15 18:50
LKL
Nevėžis-Optibet
86
Šiauliai
94
Pasibaigęs. 04-16 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
90
Pieno žvaigždės
63
Pasibaigęs. 04-16 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
113
Baskonia
85
Pasibaigęs. 04-16 21:00
Eurolyga
Anadolu Efes
64
Virtus Bologna
67
Pasibaigęs. 04-17 02:30
NBA
Pelicans
106
Lakers
110
Pasibaigęs. 04-17 05:00
NBA
Kings
118
Golden State Warriors
94
Pasibaigęs. 04-17 18:30
LKL
Neptūnas
114
Žalgiris
112
Pasibaigęs. Vakar 18:30
LKL
Nevėžis-Optibet
116
CBet
83
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Rytas
83
Šiauliai
74
Šiandien, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Virtus Bologna
0
Rytoj, 04:30
NBA
Pelicans
0
Kings
0
Rytoj, 17:20
LKL
Wolves
0
Pieno žvaigždės
0
04-21, 17:00
LKL
M Basket
0
Rytas
0
04-21, 17:20
LKL
Žalgiris
0
CBet
0
04-21, 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Šiauliai
0
04-22, 18:50
LKL
Neptūnas
0
Nevėžis-Optibet
0
04-23, 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-24, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-24, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-25, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0

2500 kilometrų per parą įveikę lietuviai – arti pasaulio rekordo fotogalerija

2021.11.03 12:14
Kamilės Giržadės nuotr. | Organizatorių nuotr.

Kamilės Giržadės nuotr. | Organizatorių nuotr.

 104 km/val. vidutinis greitis, įskaičiuojant sustojimus, ir nuvažiuoti 2 503 km – tokį rezultatą per parą spalio pabaigoje pasiekė keturi „Tesla Model 3“ elektromobilį vairavę lietuviai. Didžiausio Lietuvoje elektromobiliu per 24 val. nuvažiuoto atstumo rekordininkai per plauką atsiliko nuo prieš dvejus metus Vokietijoje pasiekto pasaulio rekordo.

Įspūdingą rezultatą pasiekė trys žinomi keliautojai – Vitoldas Milius, Aidas Bubinas ir Audrius Sutkus – bei naujų technologijų entuziastas, verslininkas Vaidotas Lašas, kuris rekordiniam važiavimui skyrė asmeninį „Tesla Model 3“. Tai prieš dvejus metus pagaminta šio modelio „Long Range“ versija su 73,5 kWh efektyvios talpos baterija ir dviem elektros varikliais, suteikiančiais bendrą 334 kW (441 AG) galią.

Atskleidė tikrąsias elektromobilių galimybes

Dabartinis didžiausio per 24 val. su elektromobiliu įveikto atstumo rekordas priklauso norvegui Bjørnui Nylandui. 2019-ųjų liepos mėnesį jis drauge su bendražygiais su „Tesla Model 3“ per parą sukorė 2 781 km. Jie važinėjo žiediniu maršrutu A20 neribojamo greičio automagistralėje, Meklenburgo-Pomeranijos regione, Vokietijoje ir viską rodė per tiesioginę transliaciją.

Pasaulio rekordas buvo pasiektas nepaisant lietaus ir aštrių vėjo gūsių. Dėl didelio „Ionity“ įkrovimo stotelių ir „Tesla Model 3“ baterijų pajėgumo automobilio baterija per 15 minučių būdavo įkraunama iki maždaug 52 proc. Tuomet, spausdamas didžiausiu greičiu, vienas iš ekipažo narių elektromobilį vairuodavo apie valandą. Vidutinis greitis, įskaičiuojant sustojimus, per 24 val. siekė 116 km/val.

Lietuvoje rekordo buvo siekiama panašiu būdu. „Tesla Model 3“ baterija buvo įkraunama iki kiek daugiau nei 60 proc., o vienas iš rekordo siekusių dalyvių elektromobilį vairuodavo tik kiek ilgiau nei valandą. Buvo važiuojama automagistralės A1 ruožu tarp Kauno ir Klaipėdos, kuriame spalio mėnesį dar buvo leidžiamas didžiausias 130 km/val. greitis. Vidutinis rekordinio važiavimo greitis siekė 104 km/val.

Kamilės Giržadės nuotr. | Organizatorių nuotr.

Kamilės Giržadės nuotr. | Organizatorių nuotr.

Vokietijoje pasiekto rekordo sąlygų negalėję pakartoti lietuviai nebandė pagerinti norvego rezultato. Oficialiai buvo pasiektas didžiausio per 24 val. elektromobiliu Lietuvoje nuvažiuoto atstumo rekordas. Lietuviai, kaip ir B. Nylandas, naujų technologijų skeptikams norėjo parodyti, kokios yra naujos kartos elektromobilių galimybės, turint tinkamą infrastruktūrą.

„Naudojant tokio pajėgumo įkrovimo stoteles kaip „Tesla“ montuojamą „Supercharger“ įrangą ir šio gamintojo elektromobilius, važinėjant realiomis sąlygomis būtų galima visiškai nekvaršinti galvos dėl įveikiamų atstumų, greičio ir oro sąlygų. Įkrovimas vyksta itin sparčiai, o šiuolaikiškas stoteles naudoti itin paprasta“, – komentavo V. Milius.

Kai įkraunama greitai – taupyti energijos nereikia

V. Milius pridūrė, kad itin spartaus įkrovimo technologijos suteikė galimybę visiškai kitaip vairuoti elektromobilį nei per ekonomiško važiavimo varžybas. Šaltą, lietingą lietuvišką rudenį buvo naudojamas „Tesla Model 3“ šildymas ir visa komforto įranga. Didžiausiu greičiu, nepažeidžiant taisyklių, įveikus pasirinktą maršrutą, baterija vėl būdavo įkraunama.

„Energijos nė kiek netaupėme, nes nebuvo prasmės to daryti. „Tesla Model 3“ – ne tas elektromobilis, prie kurio reikia ilgai stoviniuoti laukiant, kol įsikraus baterija. Taip pat netrikdo rūpestis, ar galėsi pasiekti stotelę, važiuodamas vis lėčiau. Mes visuomet dūmėme maksimaliu leistinu greičiu“, – apie naujos kartos elektromobilio vairavimą pasakojo jis.

Kol kas vienintelės „Supercharger“ įkrovimo stotelės įrengtos Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje, kurioje įsikūrusi ir oficialiai UPS paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė „Skubios siuntos“. Lietuviams siekiant rekordo, jos patalpos atstojo poilsio erdvę. Dieną, įkraunant „Tesla Model 3“ bateriją, taip pat buvo naudojama ir šiai įmonei priklausančios 100 kW saulės elektrinės energija.

Kamilės Giržadės nuotr. | Organizatorių nuotr.

Kamilės Giržadės nuotr. | Organizatorių nuotr.

„Skubių siuntų“ bendrovės direktorius Vaidotas Lašas, kurio „Tesla Model 3“ elektromobiliu ir buvo siekiama rekordo, juokavo, kad tokią atsakingą užduotį visuomet geriau patikėti profesionalams. Todėl ir vairavo tik pirmąsias dvi valandas, o tuomet perdavė estafetę žinomiems keliautojams.

„Vis tiek prireikė net trijų vairuotojų tam, kad visą parą automobilis galėtų skrieti maksimaliu greičiu. Anksčiau elektromobilio baterijų įkrovimas ilgai trukdavo, todėl pakakdavo laiko poilsiui, tačiau viskas pasikeitė – dabar galima pusantros valandos vairuoti, o sustojimas užtrunka tik 10 minučių“, – kalbėjo verslininkas.

Nebrangu net važiuojant didžiausiu greičiu

79 kWh talpos bateriją turintis elektromobilis pagal WLTP testus viena įkrova gali įveikti iki 560 km atstumą. Turint galimybę kasdien įsikrauti, tokį modelį galima eksploatuoti taip pat intensyviai kaip ir įprastą automobilį su vidaus degimo varikliu. 2019-aisiais pagamintu „Tesla“ elektromobiliu V. Lašas jau nuriedėjo 80 tūkst. kilometrų.

„Baterijos efektyvumas nemažėja – daugiau įtakos nuvažiuojamam atstumui turi lietuviškas klimatas. Žvarbiomis dienomis tenka šildyti saloną, todėl energijos sąnaudos automatiškai išsipučia. Per visą elektromobilio eksploatacijos laikotarpį svarbiausios techninės charakteristikos visiškai nepasikeitė“, – komentavo bendrovės vadovas.

Kamilės Giržadės nuotr. | Organizatorių nuotr.

Kamilės Giržadės nuotr. | Organizatorių nuotr.

V. Lašas pasakojo, kad netgi po rekordinio, 24 val. trukusio, pasivažinėjimo, visiems vairuotojams spaudžiant akceleratorių iki dugno, vidutinės „Model 3“ energijos sąnaudos siekė 23 kWh/100 km. Skaičiuojant pagal privatiems vartotojams iki šiol taikytą vidutinį 15 centų už kilovatvalandę elektros tarifą, nuvažiuoti 100 km didžiausiu leistinu greičiu su „Tesla“ atsieina mažiau nei 3,5 euro.

Kaune įrengtomis didžiausios 250 kW įkrovimo galios „Supercharger“ stotelėmis visi vartotoji gali naudotis kol kas nemokamas. Tokio pajėgumo iki galo neišnaudoja net ir „Tesla“ elektromobiliai, kurių baterijų įkrovimo sparta, pasiekus 30 proc., ima mažėti.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų