Į bivuaką sugrįžęs V.Žala „Viltis miršta paskutinė“
Vaidotas Žala | „Stop“ kadras
Sekmadienį Saudo Arabijoje įvyko pirmasis ko gero sunkiausių lenktynių pasaulyje Dakaro ralio greičio ruožas, kuriame ilgą laiką tarp lyderių buvęs Vaidoto Žalos ir Paulo Fuiza ekipažas („Agrorodeo“, Mini John Cooper Works Rally) likus vos 20 km iki finišo sustojo dėl sankabos problemų.
V.Žalą į finišą partempė Benediktas Vanagas. Nors iš pradžių buvo manyta, kad „Mini“ turi tik sankabos problemų, tačiau vėliau V.Žala išgirdo ir neraminančius garsus iš variklio, o tai gali reikšti ir Dakaro pabaigą.
„Kai sustojome, pirmo automobilio laukėme pusvalandį, galvojau, kad galbūt ne ten kažkur nuvažiavome – tyku, ramu...“, – pasakojo V.Žala. „Tikrai gaila, bet supratau, kad tempą galime laikyti. Viskas atrodė tikrai gerai, be proto nerizikavau, bet tas tempas visai kitoks, nei mes anksčiau važiavome, todėl pasiėmiau ir vieną krūmą, gerai, kad jis švelnus. Yra, kaip yra. Duok Dieve, kad tai yra mano, techniškai neišprususio, įsivaizdavimas, bet tai, ką girdėjau iš variklio...“.
Primename, kad Dakare variklio keisti negalima, o remontas – sunkiai tikėtinas.
V.Žala taip pat priėjo prie B.Vanago ir pakomentavo tuos 20 km, kuriuos buvo tempiamas.
„Baisiausi mano kilometrai, kuriuos esu nuvažiavęs Dakare. Aš net nespėjau diržo užsisekti, nieko nemačiau. Buvo žiauru, galvojau kartu apsivošime“, – sakė V.Žala.
„Jeigu nori taksi, tai atsiprašau, bet čia yra greitasis taksi“, – atšovė B.Vanagas.
Vėliau į bivuaką sugrįžęs V.Žala plačiau papasakojo apie greičio ruožą, pasidžiaugė, kad važiavo tarp lyderių ir nors daug optimizmo nerodė, tačiau išreiškė mažą viltį.
„Greičio ruožas prasidėjo puikiai, varėme gana aršiai, bet nedurniavau – važiavome vėžėse, tiek kiek galėjome. Galvoju, ką čia prisaugosime, reikia važiuoti greitai, arba kam mes čia važiuojame? Norėjau pažiūrėti, ką leidžia mano refleksai. Šturmanas dirbo nepriekaištingai, per visą greičio ruožą vos vieną kartą pasukome į šoną, bet iš karto susigaudė. O šiaip, visiškas komfortas. Įtariau, kad kažkas turi gautis neblogai, bet likus maždaug 100 km atsirado keisti požymiai, nes pradėjo boksuoti sankaba. Esu gyvenimę matęs tuos požymius, bandėme prisaugoti, bet į patį galą buvo daug akmenų ir smėlio bei pritrūkome 20 kilometrų. Kito automobilio laukėme pusvalandį, galvojome, kad gal ne čia nuvažiavome, sėdėjome kaip kokie beduinai – vieni. Vėliau atvažiavo bagis ir Benediktas, kuriam didžiulis ačiū, kad sutiko pratempti iki finišo. Visgi tempiant kažkas nutiko, nes šovė kažkoks garsas, parodė nulinį tepalo slėgį ir požymiai tokie, kad kažkas nutiko varikliui. Chebra sužiūrės, bet turiu įtarimą, kad turime bėdą, kurios nežinia ar pavyks išspręsti. Liūdžiu, bet gerai tiek, kad pasimatavome, reiškia, reikės dar sugrįžti ir muštis su geriausiais“, – pasakojo V.Žala. „Viltis miršta paskutinė. Tepalo nuotėkio nesimato, bet kažkas nutiko, pasižiūrėsime“.
Preliminariais duomenimis V.Žalą partempęs ir dvi padangas praradęs B.Vanagas finišavo 32-as (+00:41:16), o V.Žala – 36-as (+00:44:16).
B.Vanago komentarą po šio greičio ruožo galite skaityti paspaudę čia.
Inbank TOYOTA GAZOO Racing BalticsTokie reikalai vyksta... Inbank Lietuva #TOYOTAGAZOORacingBaltics #STIHL Mocevičiaus firma "Ginalas" Scandagra Toyota Lietuva Vostok-Europe Audimas BTT Cloud #ThinkPad Sandtler GmbH Trelo #SnapOnBusinessSolutions #PitlaneMotors Proud.LT
Posted by Benediktas Vanagas on Sunday, January 3, 2021
Vakar dieną vos 11 km prologą įveikę lenktynininkai šį kartą turėjo kur kas didesnį iššūkį – jie turėjo įveikti 277 km greičio ruožą, kuriame buvo šeši tarpiniai punktai.
Kaip skelbė organizatoriai, šiandien kelio dangoje 49% buvo žvyras, 48% smėlis, 3% sausos upių vagos ir kanjonai. Kaip teigė organizatoriai, nuo 90-ojo kilometro turėjo prasidėti akmenys, tačiau kaip teigė motociklininkas Arūnas Gelažninkas, jie prasidėjo jau nuo 50-ojo kilometro.
Šis greičio ruožas buvo išbandymas navigatoriams, nes tam tikrose vietose susikirto bent keletas kelių, kurie nebuvo pažymėti kelio knygoje, todėl lenktynininkai privalėjo atidžiai stebėti kursus ir draugauti su kompasu.
Pirmame greičio ruože startavo 101 motociklininkas, 64 automobiliai, 16 keturračių, 44 sunkvežimiai ir 61 bagis.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.