B.Vanagas plačiau kalbėjo apie sugedusią įrangą ir nepraleistą V.Žalą: papasakojo, kaip viskas buvo ir kodėl tai įvyko VIDEO (3)
Benediktas Vanagas | Ryčio Šeškaičio nuotr.
Pirma 42-ojo Dakaro diena Lietuvai buvo fantastiška – Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas pirmame ir gana sudėtingame greičio ruože finišavo pirmi bei pasiekė geriausią rezultatą Lietuvos istorijoje.
Neblogai sekėsi ir kitiems lietuvių ekipažams: Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro finišą pasiekė 15-oje pozicijoje (+00:23:26), debiutantai Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas finišą pasiekė važiuodami stabiliai, per daug nekeisdami pozicijų ir būdami 40-i (+01:03:14), problemų su aušinimu turėję Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis tikėjosi geresnio rezultato, tačiau buvo 48-i (+01:19:18), , Gintas Petrus ir Tomas Jančys finišavo 61-oje pozicijoje (+02:06:45), o motociklininkas Arūnas Gelažininkas užėmė 39-ą vietą.
Kaip jau tapo įprasta, po Dakaro etapų B.Vanagas savo „facebooko“ paskyroje bendrauja su gerbėjais, o šį kartą svarbiausia tema, apie kurią B.Vanagas išsamiau papasakojo visiems gerbėjams buvo kilęs nesusipratimas trasoje.
Dakaro gerbėjai pradėjo skalpuoti B.Vanagą, kai pasiekęs finišą, V.Žalos šturmanas S.Jurgelėnas atskleidė, kad vieną kartą teko gana agresyviai lenkti ir patį „juodąjį vanagą“, kuris nepasitraukė iš kelio.
Visgi vėliau išaiškėjo, kad to priežastis – sugedęs organizatorių įmontuotas specialus įrenginys, rodantis už dalyvio esančius varžovus bei galintis parodyti varžovų siunčiamus signalus bei prašymus pasitraukti.
B.Vanagas išsamiau papasakojo apie kilusias problemas bei pasidžiaugė V.Žalos ir S.Jurgelėno pasiektu rezultatu. Pats B.Vanagas nesitikėjo, kad jau šiame Dakare lietuviai pasieks tokį įspūdingą rezultatą.
„Turime žiauriai gerų rezultatų. Pradžioje turėtume pasidžiaugti tuo, kaip sekėsi Vaidui. Šovė, šaunuolis, labai taikliai, labai gerai. Laiko klausimas, kada tai galėjo nutikti, bet pats negalvojau, kad tai bus šiais metais. Labai džiaugiuosi už jį, jam tai labai didelė motyvacija, bet taip pat ir didelė atsakomybė. Pagrindinis dalykas dėl ko neramu, tai rytoj jie turės atidarinėti trasą. Čia pakankamai painu, todėl bus įdomu stebėti šitą procesą. Labai smagu dėl Lietuvos bendrąja prasme.
Principas yra toks, kad pas mus automobiliuose yra sumontuota speciali įranga, kurios yra daug. Vieni atlieka mūsų sekimo funkciją, kiti – siunčia signalus apie apsivertimus ar panašiai. Šiandien vėlavome net išvažiuoti iš uždaro parko, nes paaiškėjo, kad Prancūzijoje sumontuota sistema – neveikia. Jie bandė ją sutvarkyti, bet nepavyko. Kadangi mums reikia važiuoti į greičio ruošą ir viskas vyksta labai greitai, tai mums įdėjo tos sistemos „mažąjį brolį“, kuris turėtų dubliuoti ir rodyti aplinkui esančius automobilius. Šiandien buvo nemažai lenkimų manevrų. Kai esi priekyje, būna kova, bet jeigu būna greitesnis varžovas, tai tu jo nelaikai gale ir praleidi. Juolab, kad yra nemažos baudos, kurie piktybiškai nepraleisdinėja. Šiais metais yra padaryta tam taisyklė, lygtais per 45 sekundes jeigu gauni 3 pranešimus iš paskuje važiuojančio automobilio, gauni laiko baudą.
Su Vaidu situacija buvo tokia, kad gavome pranešimą iš paskos važiuojančio automobilio, tada mus pralenkė Alonso, pralindo vienas bagis ir važiavome toliau, o kad už mūsų yra dar vienas automobilis – mes nematome, net to net negalime padaryti dėl dulkių. Galbūt Vaidas siuntė pranešimą, bet jis mūsų nepasiekė, mes dėl sistemos gedimo jo negirdėjome. Tai labai apmaudu ir negražu, pats gerai dėl to nesijaučiu, bet tokia buvo technika. Kai atvažiavome į buivaką, pasakėme teisėjui, bet jie tai jau žinojo. Dėl tos sistemos tvarkėsi gal porą valandų, bet panašu, kad tai išsprendė. Ši sistema yra labai svarbi, nes tai susiję su saugumu. Su Vaidu taip pat susirašėme žinutės, taip pat valgykloje su juo kalbėjomės ir pasijuokėmė iš tos situacijos. Čia gavosi „burbulas“, niekas nenorėjo specialiai to daryti ir apmaudu, kad tai buvo Vaidas. Jis galėjo dėl to pralošti kokių 10 ar 15 sekundžių, bet gerai viskas, kas gerai baigėsi“, – pasakojo B.Vanagas.
B.Vanagas taip pat atskleidė, kad be pramuštų ratų taip pat po greičio ruožo mechanikams teko keisti ir dar vieną detalę, kuri kainuoja nemažus pinigus.
„Ratų keitimai mums buvo labai nepatogiose vietose, bet pakeitėme, plius ratas kainuoja nemažai pinigų. Šiandien turėjome po ruožo pakeisti vieną stebulę. Ten šiaip keičiasi guoliai, bet šiomis sąlygomis nesikeičia. Paėmėme naują detalę, įdėjome, viskas gerai, tačiau dabar žinau, kad gausime 6 tūkst. eurų sąskaitą už tai ir tai yra neplanuotas reikalas. Bet tai yra Dakaras, sieki rezultato – padarai gerai arba nevažiuok čia“, – pasakojo B.Vanagas.
Daugiau B.Vanago atsakymų į gerbėjų klausimus galite išgirsti žemiau esančiame vaizdo įraše.
Q&A: InbankLietuva #teamPitlane po 1 etapo bit.ly/BeOurPARTner, nes drauge mes jėga! @InbankLietuva #teamPitlane @Scandagra @ToyotaLietuva @ginalaslt #VostokEurope @Audimas.lt @Sandtler
Posted by Benediktas Vanagas on Sunday, January 5, 2020
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.