Pasibaigęs. 04-14 22:30
NBA
Pelicans
108
Lakers
124
Pasibaigęs. 04-15 18:50
LKL
Nevėžis-Optibet
86
Šiauliai
94
Pasibaigęs. 04-16 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
90
Pieno žvaigždės
63
Pasibaigęs. 04-16 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
113
Baskonia
85
Pasibaigęs. 04-16 21:00
Eurolyga
Anadolu Efes
64
Virtus Bologna
67
Pasibaigęs. 04-17 02:30
NBA
Pelicans
106
Lakers
110
Pasibaigęs. 04-17 05:00
NBA
Kings
118
Golden State Warriors
94
Pasibaigęs. 04-17 18:30
LKL
Neptūnas
114
Žalgiris
112
Pasibaigęs. Vakar 18:30
LKL
Nevėžis-Optibet
116
CBet
83
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Rytas
83
Šiauliai
74
Šiandien, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Virtus Bologna
0
Rytoj, 04:30
NBA
Pelicans
0
Kings
0
Rytoj, 17:20
LKL
Wolves
0
Pieno žvaigždės
0
04-21, 17:00
LKL
M Basket
0
Rytas
0
04-21, 17:20
LKL
Žalgiris
0
CBet
0
04-21, 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Šiauliai
0
04-22, 18:50
LKL
Neptūnas
0
Nevėžis-Optibet
0
04-23, 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-24, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-24, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-25, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0

Ar Dakaro bolidai moka nardyti?

2019.06.18 11:43
Benediktas Vanagas | Marian Chytka nuotr.

Benediktas Vanagas | Marian Chytka nuotr.

 Ištikimiausi Dakaro gerbėjai turbūt pastebėjo, jog sportiniai visureigiai susiduria ne tik su smėliu, bet ir kalnais ar upėmis. Prieš smėlį jie kovoja tinkamu padangų slėgiu, prieš kalnus – visais varomaisiais ratais ir didele prošvaisa. Tačiau kaip tas pats bolidas sugeba įveikti dar ir vandens telkinius, nepakenkiant variklio skyriui ar kitiems svarbiems bolido elementams?

Pasaulio taurei besiruošiantis „General Financing team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas pasakoja, jog trečiasis „FIA World Cup for Cross Country Bajas“ etapas „Italian Baja“ yra „šlapiausias“. Kalnuotose Italijos vietovėse gausu brastų ir kalnų upių, kurias ekipažams teks ne kartą kirsti. O nerimauti yra ko – vanduo, patekęs į oro įsiurbimo vamzdį, juo gali nukeliauti į variklį ir sukelti hidrosmūgį. Po jo automobiliai dažniausiai neatsigauna ir tenka keisti visą bolido jėgainę. Be to, į variklio skyrių patekęs vanduo gali užlieti ir kitus agregatus ar jungtis.

Lenktynininkas pabrėžia, jog ypač lepūs yra ir lambda jutikliai (kitaip – deguonies kiekio variklio išmetamosiose dujose davikliai), įrengti išmetimo sistemoje. Sutrikus jų veiklai, prarandama dalis variklio galios. Tad kaip komandos „Toyota Gazoo Racing Hilux“, turėdamas tiesioginį kontaktą su vandeniu, yra nuo to apsaugotas?

Kuriant sportinę „Toyotą Hilux“, „Gazoo Racing“ inžinierių komanda apgalvojo įvairius scenarijus, tad bolidą paruošė ir galimam „išsimaudymui“. Visų pirma, jie pasinaudojo jau esančia praktika iš bekėlės varžybose dalyvaujančių visureigių, kurie turi papildomą oro įsiurbimo vamzdį (liaudiškai vadinamą „snorkeliu“) išorinėje kėbulo dalyje, dažniausiai – šalia priekinio automobilio stiklo, ant lango rėmo. Tačiau „snorkelis“ dėl savo konfigūracijos ir diametro atima apie 10 % variklio galios, kas „Toyota Gazoo Racing Hilux“ atveju būtų maždaug 30–40 arklio galių. Kad taip nenutiktų, inžinieriai įtaisė papildomą oro paėmimo angą bolido variklio dangtyje, kuris rankiniu būdu valdomas iš salono. Priartėjus prie vandens telkinio, šturmanas uždaro oro paėmimo angos sklendę ir pradeda veikti „snorkelis“. Tuo metu variklis praranda šiek tiek galios, tačiau sveikas išlipa iš balos.

Kitas svarbus įtaisas, kurį būtina apsaugoti, yra lambda jutikliai. Dėl vandens ir temperatūrų svyravimų deguonies davikliai neretai išeina iš rikiuotės, todėl sportinis „Toyota Hilux“ turi dvi variklio valdymo programas. Pirmoji naudojama, kuomet davikliai veikia, antroji – kuomet jų funkcijos sutrinka. Variklio valdymo programa yra pakeičiama paties ekipažo, vieno mygtuko paspaudimu. Supratus, jog lambda jutikliai netinkamai veikia ir dėl to mažėja variklio galia, aktyvuojama kita programa. Joje algoritmas nėra toks tikslus, tačiau variklio galia krenta ne taip smarkiai, kaip apskritai neveikiant davikliams.

Trečiasis Pasaulio taurės etapas „Italian Baja“ vyks birželio 21–23 dienomis. Dalyvių laukia 3 greičio ruožai, kuriuose 430 km reiks įveikti lenktyniniu tempu. Iš viso ekipažai turės įveikti virš 800 km kalnuotomis ir uolingomis vietovėmis.

Daugiau apie „Toyota Gazoo Racing Hilux“ ir nardymą pamatyti galite šiame video:

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų