Pasibaigęs. 04-19 21:30
Eurolyga
Baskonia
89
Virtus Bologna
77
Pasibaigęs. 04-20 04:30
NBA
Pelicans
105
Kings
98
Pasibaigęs. 04-20 17:20
LKL
Wolves
111
Pieno žvaigždės
79
Pasibaigęs. 04-21 17:00
LKL
M Basket
63
Rytas
89
Pasibaigęs. 04-21 17:20
LKL
Žalgiris
101
CBet
57
Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. Vakar 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
Rytoj, 04:30
NBA
Thunder
0
Pelicans
0
Rytoj, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
Rytoj, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Baskonia
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-27, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0

Kaip laimėti Dakaro ralį: komandinės taktikos

2019.01.05 13:58
Benedikto Vanago testai | Ryčio Šeškaičio nuotr.

Benedikto Vanago testai | Ryčio Šeškaičio nuotr.

 2017–ieji. Pirmasis greičio ruožas – prologas. Finišo liniją kerta rūkstantis Nasser Al–Attiyah „Toyata Hillux“. Rūksta ne stabdžiai – dūmai veržiasi iš variklio skyriaus, o iš kabinos iššokęs, gesintuvu ginkluotas katarietis neslepia, jog dūmus užuodžia jau dešimtį kilometrų. Gaisras lokalizuojamas, bet automobilio sistemos neabejotinai pažeistos. Praėjus keletui akimirkų, finišą pasiekia kita „Toyota“. Lauk iššoka Giniel de Villiers, nieko nelaukęs kabinasi tempimui jau paruoštą komandos draugo mašiną ir pajuda į lengva bekele nusidriekusį, kelis šimtus kilometrų truksiantį pasivažinėjimą atgal į bivuaką. Be žodžių, be diskusijų. G. De Villiers žino komandos taktiką N. Al–Attiyah atžvilgiu ir ją vykdo be jokių papildomų paskatų, nes tik tokios taktikos dėka galima laimėti visą ralį. Vienokios ar kitokios komandinės taktikos galioja tarp visų gamyklinių komandų: kai kurios gali atrodyti gana žiaurios, tačiau visų jų tikslas yra pergalė. Apie taktikas nėra kalbama viešai, tad dienos šviesą jos išvysta tik memuaruose. Taigi – kaip laimėti Dakaro ralį?

Vokiška tvarka

„General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas tikina, jog meluotų, jeigu sakytų, kad nežino dabartinės „Toyota“ komandos taktikos, tačiau gerbdamas jų privatumą, nuo komentarų susilaikė ir nusprendė pasidalinti gudrybėmis, kurių imdavosi gamyklinės „Volkswagen“ komandos vadovai. Tipiškai keturiais bolidais ralyje dalyvavę vokiečiai Dakarą laimėjo tris kartus nuo 2009, kai maratonas atsikraustė į pietų Ameriką, iki 2011, kai „Volkswagen Motorsport“ pasitraukė iš maratono. Visų šių startų metu keturis T1 klasės bolidus lydėdavo T2 klasėje dalyvaujantys jų mechanikai, važiuojantys lengvai modifikuotais visureigiais, ir T4 klasėje riedantys aptarnavimo sunkvežimiai. Ištikus nelaimei, padėti gali tik kitas dalyvis, tad koncernas išleisdavo milžiniškas sumas tam, kad turėtų operatyvią pagalbą.

Kiekvieną rytą, prieš išvažiuodami į greičio ruožus, sportininkai pradėdavo prisitvirtindami „lėčiausiojo ryšulėlį“. Jeigu vakar tarp komandos narių pademonstravai lėčiausią tempą, kaip paskatinimą gauni 70 kilogramų sveriantį detalių kraitį, kuris skirtas lyderiui – jam suklupus, privalai stoti ir padėti remontuoti automobilį, kol jį pasieks mechanikų visureigis. Asmeninis rezultatas komandoje nebuvo reikšmingas – esmė, jog laimėtų „Volkswagen“ automobilis. Jeigu gedimas yra sudėtingas ir patiems jį pašalinti nepavyks arba tai kainuos per daug laiko, į darbą ištraukiama tempimo virvė. Vėlgi – visiškai nesvarbu, kiek tai kainuos asmeniniam ekipažui, ralio lyderis turi bet kokia kaina tęsti savo pasirodymą. Reiktų prisiminti, jog tai buvo kiek kitokie laikai nei pastarieji metai Dakare – prieš atsirandant „Peugeot“ ir į maratonus įtraukiant sekundinius laiko skirtumus, dalyviai spėdavo susikrauti minučių ar net valandų persvarą iki artimiausio varžovo, tad tuo metu pasirinkus tempti kolegą, galėjai išsaugoti jo vietą bendroje įskaitoje. Taigi, remontas greičio ruože, detalių ryšuliai, tempimo procedūros, dalyviais registruoti mechanikai ir detalių pilni sunkvežimiai – tokiais metodais savo pergalių Dakare siekė „Volkswagen Motorsport“.

Nuolaida už paslaugas

Nuo jų eros prabėgus beveik dešimtmečiui, Benediktas Vanagas net neabejoja, jog visos gamyklinės komandos toliau naudoja tokias pačias arba labai panašias vidines taisykles, o tobulėjant technologijoms, jų atsiranda dar daugiau. Dalis Dakare besivaržančių pilotų patenka į gamyklines komandas būtent tam, kad padėtų lyderiams pasiekti finišą: savo biudžetu ribotas pilotas gauna komandos mechanikų aptarnavimą ir nuolaidą automobiliui, o savo ruožtu jis kartu vežasi nemenką atsarginių detalių krovinį, taip taupydamas sekundes galimai sugedusiems komandos draugams, nes nebereikia laukti žemesnėje klasėse riedančių, tikrai ne sportiniu tempu judančių mechanikų brigados. Tokie komandų sprendimai puikiai demonstruoja ne tik konkurenciją tarp komandų, bet ir nenumaldomą jos augimą – daroma viskas, kad automobilis greičio ruože stovėtų kuo trumpiau.

Tiesioginės transliacijos metu, atsiimdamas savo „Toyota Gazoo Racing Hilux“, B. Vanagas praėjo vieną iš gamyklinės komandos visureigių, užsimindamas, jog jis galimai vaidins rolę kritinių momentų akivaizdoje. Paprašytas patikslinti informaciją, pilotas išliko subtilus: „Mes visada darome viską, ką sugebame geriausiai, kad pasiektume geriausią rezultatą. Dakare mes varžomės su didelėmis ir stipriomis komandomis, kurios taip pat daro viską, kad pasiektų maksimalų rezultatą, tad mūsų interesai sutampa. Ilgalaikio bendradarbiavimo dėka mes turime gerus santykius ir reikalui esant, galime tikėtis pagalbos iš savo partnerių.“

Skausmingi sprendimai

Paprašytas pakomentuoti 2017–aisiais Nasser ištikusią nelaimę ir Giniel de Villiers sprendimą, lenktynininkas visiškai nenustebo dėl tokio poelgio: „Jie buvo pabaigę greičio ruožą, liko tik grįžti į bivuaką, tad padėdamas komandos nariui net nepagadinsi savo pozicijos, tad toks sprendimas natūralus. Būta gerokai didesnių aukų, bet reikia suprasti, kad koncernai nori pergalių ir jiems nėra labai svarbu, kas jas atveš, todėl jie ir renkasi keletą stiprių sportininkų, taip augindami savo pergalės tikimybę“. Vienas iš skausmingesnių komandinės taktikos pavyzdžių buvo matomas 2014–aisiais, kai gerokai į priekį išsiveržęs Stefanas Peteranselis sustojo ir kurį laiką laukė komandos draugo Nani Roma, tam kad užleistų jį į priekį ir taip padovanojo pergalę. Toks komandos elgesys daugeliui buvo nesuvokiamas, tačiau nenustebino B. Vanago: „Peteranselis Dakarą iki tol buvo laimėjęs 11 kartų. Jis jau žinojo, kad kitąmet pereis pas „Peugeot“, tad natūralu, jog jis pakluso komandos nurodymams ir užleido į priekį Nani Roma, kuris turėjo ilgesnį kontraktą su „Mini“. Jie tiesiog nenorėjo išleisti nugalėtojo į „Peugeot“, o Peteranseliui, po tiek pergalių, nebuvo didelio skirtumo būti pirmu ar antru“.

Šiemet Stefanas Peteranselis, drauge su beveik visa buvusia „Peugeot“ svita grįžo į „X–raid“ komandą, o Nani Roma pasitraukė, užimdamas vietą prie „Toyota“ vairo. Tokios rokiruotės jau senokai nebestebina, nes šiems pilotams Dakaro ralis yra darbas, tad jie renkasi įmonę, pasiūliusią geriausias sąlygas. Tuo tarpu komandos to kuria strategijas, ir daro viską, kad laimėtų sudėtingiausias pasaulio varžybas.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų
FUTBOLASLT PODCASTAS