Pasibaigęs. 04-19 21:30
Eurolyga
Baskonia
89
Virtus Bologna
77
Pasibaigęs. 04-20 04:30
NBA
Pelicans
105
Kings
98
Pasibaigęs. 04-20 17:20
LKL
Wolves
111
Pieno žvaigždės
79
Pasibaigęs. 04-21 17:00
LKL
M Basket
63
Rytas
89
Pasibaigęs. 04-21 17:20
LKL
Žalgiris
101
CBet
57
Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. Vakar 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
Rytoj, 04:30
NBA
Thunder
0
Pelicans
0
Rytoj, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
Rytoj, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Baskonia
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-27, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0

Dakaro mitai: lenktynininkai moka tik vairuoti?

2018.11.09 10:50
Benediktas Vanagas | Organizatorių nuotr.

Benediktas Vanagas | Organizatorių nuotr.

 40 laipsnių karštis, praretėjęs oras aukštikalnėse, dulkių smulkumo smėlis. Tokios sąlygos Dakaro ralyje reikalauja ištvermės iš visos komandos – technikų, ekipažo ir paties bolido. Ilgos maratono distancijos ekipažą nuo techninės komandos atskiria kelioms valandoms, o kartais – ir dienoms. O bolido detalių susidėvėjimas ar ekipažo klaidos ekstremaliomis Dakaro sąlygomis yra pažįstamos net gamyklinėms komandoms. Pagal Dakaro maratono taisykles, ekipažas greičio ruože gauti techninės pagalbos iš savo komandos neturi teisės. Gedimus šalinti privalo lenktynininkai ir jų šturmanai, jiems padėti gali nebent kiti dalyviai. Kadangi pagalba iš išorės nėra galima, bolide turi būti tik pačios reikalingiausios detalės bei įrankiai. Atrodytų, jog viskas paprasta – prisikrauti atsarginių dalių ir važiuoti yra saugiausias variantas. Tačiau kiekvienas papildomas kilogramas bolide reiškia didesnį greičio ruožo įveikimo laiką, o lenktynėse svarbios net milisekundės. Tokios sąlygos priverčia ekipažo narius taisyti bolidus patiems ir padaryti viską, jog jie kuo greičiau pasiektų finišą. Dakaro ralyje parklumpa net žinomiausi. Tad į didžiausių komandų pasiruošimą lenktynėms įeina ir „techninės dienos“, kurių metu pilotai ir šturmanai mokosi bolido sandaros ypatumų, aptaria dažniausiai pasitaikomus gedimus, treniruojasi keisti potencialiai susidėvinčias detales. Tokią dieną ketvirtadienį turėjo ir lietuvių komanda „General Financing team Pitlane“. Komandos pilotas Benediktas Vanagas ir iš Lenkijos atvykęs jo šturmanas Sebastian Rozwadowski visą dieną praleido su komandos inžinieriais prie „Toyota Gazoo Racing Hilux“ bolido. Ekipažo nariai gavo naudingų patarimų, kaip elgtis neveikiant tam tikroms sistemoms, kaip pašalinti skysčių nuotekius, taip pat, kiek įmanoma greičiau pakeisti tokias automobilio dalis, kaip pusašis, rato svirtis ar vairo traukės. 10–12 minučių. Tiek B. Vanagas drauge su S. Rozwadowski užtrunka pakeisti pusašį, o ratą – vos minutę. Gedimas lenktynių metu reiškia prastesnį rezultatą, todėl tik gebėjimas greitai pašalinti gedimą gali leisti toliau pretenduoti į aukštas pozicijas. Nors, kaip buvo minėta, Dakare kiekvienas kilogramas yra svarbus, tačiau lietuvių bolide tikrai rasite įrankių komplektą, plastikinius tvirtinimo dirželius, specialius klijus ir lipnią juostą. Kaip juokauja B. Vanagas – nėra to, ko nepataisytų lipni juosta. Detalių Dakaro boliduose taip pat ne per daugiausia. Kadangi sportiniai automobiliai pagaminti taip, kad kai kurios detalės yra vienodos (pavyzdžiui, pusašiai), nereikia vežtis daug detalių – užtenka vienos. Taigi dažniausiai Dakaro bolidai yra apsirūpinę 2–3 atsarginiais ratais, pusašiu, vairo trauke, lanksčia jungtimi („šarnyru“) bei svarbiausiais skysčiais – aušinimo, transmisijos ir hidrauliniu. „General Financing team Pitlane“ komanda dalijasi pasakojimais, jog didžiosios komandos net turi strategijas, kaip lenktynininkams greičiausiai gauti techninę pagalbą. Tai nėra aktualu, pavyzdžiui, Dakare dalyvaujantiems sunkvežimiams. Jų ekipažą sudaro 3 nariai: pilotas, navigatorius ir mechanikas, tačiau visi trys jie – kvalifikuoti mechanikai. Tokia praktika pasinaudoja ir lengvųjų automobilių kategorijoje dalyvaujančios komandos, kurios į sunkvežimių kategoriją užregistruoja savo serviso sunkvežimį ir profesionalią pagalbą gauna vos atsiradus nesklandumams. Simboliška, jog „Techninės dienos“ metu Benediktas Vanagas ir Lietuvoje viešėjęs Sebastian Rozwadowski sužinojo ir savo startinius numerius Dakaro ralyje – ekipažas startuos 330 numeriu.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų
FUTBOLASLT PODCASTAS