Pasibaigęs. 04-21 17:00
LKL
M Basket
63
Rytas
89
Pasibaigęs. 04-21 17:20
LKL
Žalgiris
101
CBet
57
Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. 04-23 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. 04-23 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Pasibaigęs. Vakar 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. Šiandien 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Šiandien, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Baskonia
0
Rytoj, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Rytoj, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-27, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0

Ar šį savaitgalį S.Vettelis užsitikrins 2012 metų „Formulės 1“ čempiono titulą?

2012.11.14 17:29
Fernando Alonso ir Sebastianas Vettelis | REUTERS/Scanpix nuotr.

Fernando Alonso ir Sebastianas Vettelis | REUTERS/Scanpix nuotr.

Nors daugelis „Formulės 1“ fanų tikisi, kad 2012 metų čempionas išaiškės tik paskutinėse sezono lenktynėse Brazilijoje, Sebastianas Vettelis titulą gali užsitikrinti jau šio savaitgalio JAV GP lenktynėse, jei Fernando Alonso finišuos penktoje ar žemesnėje pozicijoje.

„Red Bull“ ekipa neišnaudojo pirmosios galimybės užsitikrinti konstruktorių taurę. Tai komanda galėjo padaryti Abu Dabyje, tačiau iki trečiosios konstruktorių čempionės karūnos komandai pritrūko kelių taškų. Mažai kas abejoja, kad austrų ekipa tai padarys šį savaitgalį – jei „Red Bull“ šį savaitgalį iškovos keturis taškus, kitos komandos praras net teorines viltis iškovoti konstruktorių čempionės taurę.

Situacija asmeninėje įskaitoje yra kur kas painesnė, tačiau faktas išlieka faktu – S.Vettelis šį savaitgalį gali užsitikrinti čempiono titulą. Jei vokiečiui tai pavyktų padaryti, jis taptų jauniausiuoju triskart „Formulės 1“ čempionu ir pagal šį rodiklį pralenktų legendinį Ayrtoną Senną.

Jauniausiuoju triskart pasaulio čempionu gali tapti ir F.Alonso, tačiau jis titulą gali laimėti tik paskutinėse sezono lenktynėse Brazilijoje – toje pačioje trasoje ispanas titulą užsitikrino ir 2005 bei 2006 metais.

Tuo tarpu S.Vettelis 2010 metų čempiono titulą užsitikrino Abu Dabyje, o 2011 metų – Japonijoje. Tai reiškia, kad jei jam pavyks pelnyti trečiąją čempiono titulą iš eilės, jis tai bus padaręs trijose skirtingose šalyse.

S.Vettelis į JAV GP lenktynes vyksta turėdamas dešimties taškų persvarą prieš F.Alonso. Apčiuopiamą persvarą išlaikyti jam nesutrukdė ir praėjusiame čempionato etape Abu Dabyje skirta diskvalifikacija iš kvalifikacijos, dėl kurios jis buvo priverstas lenktynes pradėti iš rikiuotės uodegos. Nepaisant to, „Red Bull“ pilotas finišavo fantastiškoje trečioje vietoje.

Daugelis specialistų teigia, kad šiam S.Vettelio pasiekimui turėjo įtakos dvi saugos automobilio fazės. Taip, jos padėjo, tačiau nereikėtų pamiršti, kad po pirmojo lenktynių restarto S.Vettelis buvo vėl nusiritęs į rikiuotės uodegą. Taigi, nors antroji saugos automobilio fazė ir padėjo, pirmoji pridarė tik dar daugiau žalos.



S.Vettelis prieš Abu Dabio GP lenktynių startą | SIPA/Scanpix nuotr.

Nors F.Alonso šiemet ne kartą stebino savo sugebėjimais su ne pačiu greičiausiu bolidu pasiekti geriausių rezultatų, tenka pripažinti, kad „Red Bull RB8“ bolidas šiuo metu yra greičiausias rikiuotėje.

Dešimties taškų persvara tik atrodo didelė – šis taškų kiekis yra skiriamas pilotui, finišavusiam penktoje vietoje. Pagal senesnes taškų skaičiavimo sistemas, naudotas 2002-2009 metais, ši persvara siektų vos 2-4 taškus.

Taigi, S.Vettelis Teksase čempiono titulą užsitikrintų, jei:



  • Nugalėtų lenktynėse, o F.Alonso finišuotų penktas ar žemiau;


  • Finišuotų antras, o F.Alonso lenktynes baigtų devintoje ar žemesnėje vietoje;


  • Finišuotų trečias, o F.Alonso taškų neiškovotų.


Taigi, norėdamas išlaikyti bent menkiausią galimybę iškovoti titulą paskutinėse sezono lenktynėse Brazilijoje, F.Alonso privalo iškovoti bent tašką, jei S.Vettelis finišuotų trečias, arba lenktynių finišą pasiekti aštuntoje vietoje, jei S.Vettelis užliptų ant antrojo pakylos laiptelio. Jei S.Vettelis nugalės lenktynėse, norėdamas išsaugoti viltis tapti čempionu F.Alonso privalės finšiuoti ketvirtoje arba aukštesnėje pozicijoje. Tačiau bet kuriuo iš šių atveju ispanui laimėti čempionatą Brazilijoje būtų labai sudėtinga.

Dėl visų aukščiau išvardintų priežasčių galima teigti, kad dabar titulo likimas – S.Vettelio rankose.

„Red Bull“ šiuo metu dominuoja kaip ir ankstesniais metais, galiausiai susigrąžinusi tą greitį, kurį prarado dėl išmetamosiomis dujomis apipučiamų difuzorių draudimo. Kodėl kitos komandos šiemet nesugebėjo pasipriešinti „Red Bull“? „McLaren“ padarė per daug klaidų ir kentėjo dėl bolido nepatikimumo. „Mercedes“ nuėjo netinkama linkme tobulindama savo bolidą, visą dėmesį skyrusi dvigubai DRS sistemai, be to, vokiečių komanda turėjo dar didesnių patikimumo problemų nei „McLaren“. „Lotus“ atrodė stipri sezono pradžioje, tačiau nesugebėjo savo bolido tobulinti taip greitai, kaip varžovai. Tuo tarpu „Ferrari“ bolidas šiemet niekada nebuvo greičiausias. Nors italų ekipa daug žadančiai atrodė po vasarą vykusių Europos GP lenktynių, kuriose F.Alonso iškovojo pergalę startavęs iš už pirmojo dešimtuko ribų, vėliau komandos tobulėjimo tempas sulėtėjo, o pole pozicijos Didžiosios Britanijos ir Vokietijos GP lenktynėms buvo pelnytos tik dėl palankių oro sąlygų.



Fernando Alonso (antras iš kairės) po pergalės Europos GP lenktynėse | AP/Scanpix nuotr.

Vis dėlto, F.Alonsui dar ne viskas prarasta. Šiemet dar gali visko nutikti. Tereikia pažiūrėti į 1968, 1986, 2007 ar 2008 metų sezonus. Lietus gali smarkiai sujaukti visas kortas, ypač Brazilijoje, S.Vettelis gali pažeisti savo bolido priekinį sparną atsitrenkęs į kito piloto bolido galą (kaip nutiko Abu Dabio GP lenktynėse), o galbūt „Red Bull“ ekipa padarys klaidą sustojimo boksuose metu.

Tokie dalykai nenutinka dažnai, tačiau jie nutinka. Dėl šios priežasties F.Alonso privalo būti pasiruošęs bet kada tuo pasinaudoti. Jei S.Vettelio neištiks jokios problemos ir oras likusių dvejų lenktynių metu bus sausas, galima prognozuoti, kad S.Vettelis greičiausiai nesunkiai iškovos pole pozicijas bei pergales. Tuo tarpu „Ferrari“ pastaruoju metu sugeba kvalifikuotis tik penktoje, šeštoje ar septintoje vietoje – starto metu tai pavojinga zona: tereikia prisiminti, kas nutiko Japonijos GP lenktynėse.



Japonijos GP lenktynių startas | lapresse/Scanpix nuotr.

Negana to, „Red Bull“ ekipa turės ir dar vieną pranašumą – komanda praėjusią savaitę dalyvavo bandymuose Abu Dabyje, tuo tarpu „Ferrari“ savo galimybę išmėginti bolidą jaunųjų lenktynininkų bandymuose išnaudojo rugsėjo mėnesį, Prancūzijoje. Dėl to Jungtinėse Amerikos Valstijose galime tikėtis dar didesnio „Red Bull“ pranašumo nei iki šiol.

Taigi, S.Vettelis gali užsitikrinti savo trečiąjį čempiono titulą jau šį savaitgalį. Sezono pradžioje buvo manoma, kad vienintelis pilotas, šiemet sugebėsiantis pasipriešinti S.Vetteliui, bus Lewisas Hamiltonas iš „McLaren“, tačiau 2012 metų sezonas pateikė ne vieną netikėtumą.

Vis dėlto, svarbiausio fakto tai nekeičia: S.Vettelis ir „Red Bull“ turi visas galilmybes trečią kartą iš eilės triumfuoti čempionate, o jiems pasipriešinti F.Alonsui bus labai sunku.

JAV GP lenktynių faktai:

Ratų skaičius: 56

Kryptis: prieš laikrodžio rodyklę

Posūkių skaičius trasoje: 20

Trasos ilgis: 5.516 km

Padangos: Kieto ir vidutinio kietumo

DRS zona: galinė tiesioji, tarp vienuolikto ir dvylikto posūkio.

DRS sistemos aktyvavimo taškas: 650 metrai prieš dvyliktą posūkį.

Teisėjams talkinsiantis lenktynininkas: Emersonas Fittipaldi

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų