„Formulės 1“ komandos vėl svarstys biudžeto lubų įvedimo idėją
Sergio Perezas | lapresse/Scanpix nuotr.
Lyderiaujančios „Formulės 1“ komandos atskleidė, kad, siekiant sumažinti dalyvavimo čempionate kaštus, netrukus jos gali pradėti dar kartą svarstyti biudžeto lubų įvedimą.
Praėjusią savaitę Tarptautinės Automobilių Federacijos (FIA) prezidentas Jeanas Todtas perspėjo, kad, jei per artėjančius trejus metus dalyvavimo čempionate kaštai nebus sumažinti 30 %, beveik neabejotinai sumažės čempionate dalyvaujančių komandų skaičius, todėl dabar fedaracija ir komandos žada ieškoti geriausio sprendimo, kaip sumažinti išlaidas.
Vienas iš pasiūlymų – įvesti biudžeto lubas. Biudžeto lubų įvedimas buvo siūlytas jau 2009 metais tuometinio FIA prezidento Maxo Mosley, tačiau šis pasiūlymas tuo metu susilaukė didelio komandų pasipriešinimo.
„Sauber“ ekipos generalinė direktorė Monisha Kaltenborn teigia, kad ji visada palaikys biudžeto lubų įvedimo idėją.
„Mes jau kurį laiką siūlome įvesti biudžeto lubas. Esame tikri, kad tokiu būdu visos komandos galėtų atskleisti savo stipriąsias savybes“, – teigė M.Kaltenborn.
„Tuomet visi lenktyniautume vienodomis sąlygomis ir galėtume gauti tai, ko norime. Manau, kad tokiu atveju sportas taptų labai įdomus.“
„Visgi neturėtume riboti to, ką komandos daro dabar. Fanai nori matyti kovą tarp komandų. Taip pat jie nori matyti ir strateginius sprendimus ir tai, kaip komandos tobulina bolidą.“
„Mercedes“ komandos vadovas Rossas Brawnas teigia, kad biudžeto lubų įvedimas yra daug geresnis būdas mažinti išlaidas nei techninio reglamento apribojimai.
„Manau, kad sutiksime su bet kokiu kaštų ribojimo pasiūlymu. Nėra prasmės išleisti daugiau pinigų nei reikia tam, kad „Formulėje 1“ galėtume būti konkurencingi. Didžioji dalis komandų turi panašius biudžetus, tačiau penkių ar šešių komandų biudžetai yra žymiai didesni.“
„Nemanau, kad bent viena komanda nenorėtų sumažinti savo išlaidų. Mes taip pat palaikome biudžeto lubų įvedimą, nes manau, kad toks sprendimas gali būti labai greitai įgyvendintas. Tarkime, kad šiemet išleidžiame X sumą pinigų. Kitais metais turėtume išleisti X-20 %, o dar kitais metais – X-40 %. Taigi tokiu budu labai lengva sumažinti išlaidas.“
„Manau, kad per daugybę metų „Formulėje 1“ supratome, kad jokie techniniai apribojimai ilgam išlaidų nesumažina, neskaitant griežtų apribojimų varikliams ir pavarų dėžėms – tai buvo sėkmingas žingsnis.“
„Jei ir toliau įvedinėsime techninius apribojimus, rizikuosime sugadinti sportą. Dėl to aš palaikau išlaidų ribojimo politiką, kad negalėtume išleisti daugiau nei numatyta, kad negalėtume komandoje turėti daugiau žmonių nei numatyta. Tokiu būdu „Formulės 1“ dvasia vis dar išliktų. Mano nuomone, būtent šia kryptimi ir turime eiti“, – pridūrė R.Brawnas.
„Lotus“ komandos vadovas Ericas Boullieris teigia, kad biudžeto lubų įvedimas nėra vienintelis būdas, galintis padėti suvaldyti augančias išlaidas.
„Manau, kad yra trys būdai suvaldyti išlaidas: biudžeto lubos, griežtesni techniniai apribojimai ir resursų ribojimas.“
„Visgi dėl kaštų mažinimo priemonių turi susitarti visos komandos. Sumažinti išlaidas yra ne vienas būdas – jų yra trys“, – teigė E.Boullieris.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.