Pasibaigęs. 04-14 22:30
NBA
Pelicans
108
Lakers
124
Pasibaigęs. 04-15 18:50
LKL
Nevėžis-Optibet
86
Šiauliai
94
Pasibaigęs. 04-16 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
90
Pieno žvaigždės
63
Pasibaigęs. 04-16 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
113
Baskonia
85
Pasibaigęs. 04-16 21:00
Eurolyga
Anadolu Efes
64
Virtus Bologna
67
Pasibaigęs. 04-17 02:30
NBA
Pelicans
106
Lakers
110
Pasibaigęs. 04-17 05:00
NBA
Kings
118
Golden State Warriors
94
Pasibaigęs. 04-17 18:30
LKL
Neptūnas
114
Žalgiris
112
Pasibaigęs. Vakar 18:30
LKL
Nevėžis-Optibet
116
CBet
83
Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Rytas
83
Šiauliai
74
Šiandien, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Virtus Bologna
0
Rytoj, 04:30
NBA
Pelicans
0
Kings
0
Rytoj, 17:20
LKL
Wolves
0
Pieno žvaigždės
0
04-21, 17:00
LKL
M Basket
0
Rytas
0
04-21, 17:20
LKL
Žalgiris
0
CBet
0
04-21, 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Šiauliai
0
04-22, 18:50
LKL
Neptūnas
0
Nevėžis-Optibet
0
04-23, 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-24, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-24, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-25, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0

Atranka į pragarą – kas gali dalyvauti Dakaro ralyje?

Benediktas Vanagas | Marian Chytka nuotr.

Benediktas Vanagas | Marian Chytka nuotr.

 „Dalyvauti renginyje gali bet kas, pareiškęs norą. Dalyvis privalo būti bent 18 metų amžiaus, turėti tarptautinės kategorijos FIA (Tarptautinės automobilių sporto federacijos) išduotą licenciją bei galiojantį vairuotojo pažymėjimą“ – taip skamba esminiai reikalavimai tiems, kurie nori savo sausio mėnesį paversti pragaru Pietų Amerikoje. Nieko ypatingo, ar ne? Kita varžybų taisyklių eilutė byloja, jog „pareikšdamas norą dalyvauti, dalyvis ir jo komanda automatiškai sutinka su visomis taisyklėmis ir jų priedais“. Vien pagrindinių taisyklių pakete yra 163 puslapiai, tad „niuansų“ čia tikrai bus.

Jeigu jau sulaukėte savo aštuoniolikto gimtadienio bei įveikėte vairavimo egzamino subtilybes, belieka gauti tarptautinės kategorijos FIA licenciją. Šiam veiksmui reikės kreiptis į Lietuvos automobilių sporto federaciją, kuri maloniai Jus informuos, jog viskas nėra taip paprasta. Lietuvos automobilių sporto federacijos licencijų išdavimo ir kategorijų suteikimo taisyklės skelbia: „Tarptautinė R kategorijos Vairuotojo licencija išduodama jos prašančiam asmeniui, jei jis ne mažiau kaip 24 mėnesius iki paraiškos padavimo, turėjo D kategorijos nacionalinę ir dalyvavo bei buvo klasifikuotas galutinėje įskaitoje ralio, ralio maratono, kalnų lenktynėse ir visose kitose varžybose, kuriose startas duodamas kiekvienam dalyviui atskirai ir, kuriose reikalaujama D kategorijos nacionalinė Vairuotojo licencija, arba per paskutinius 12 mėnesių turėjo kitos FIA ASF (automobilių sporto federacijos) Tarptautinę Vairuotojo licenciją ar buvo LR ralio, ralio maratono, kalnų lenktynių ar kitų varžybų, kuriose startas duodamas kiekvienam dalyviui atskirai ir, kuriame yra reikalinga D kategorijos nacionalinė Vairuotojo licencija, čempionato galutinės įskaitos nugalėtojų penketuke.“

Trumpai tariant, arba Jūs jau keletą metų dalyvaujate Lietuvos čempionato varžybose, į kurias patenkama savo gebėjimus įrodžius dar paprastesnėse serijose, arba metus laiko esate tarp penkių stipriausių čempionate. Dalyvių atranka į aukščiausio lygio varžybas būtina tiek dėl jų pačių, tiek dėl aplinkinių saugumo.

Puikus šio reikalavimo pavyzdys, tiesa, kiek tragiškas, Dakaro stebėtojų buvo matomas prieš du metus. Kiek pastabesnį žiūrovą turėjo nustebinti visiškai naujo Kinijos ekipažo startas: dama sėdo už šviežio „Mini“ bolido vairo. Gamyklinės komandos tokių sprendimų dažniausiai privengia: aukščiausios klasės sportiniai bolidai parduodami tiems, kurie nedarys gamintojui gėdos savo tempu, tad visiškus naujokus su juo išvysti pavyksta retai. Pinigai šioje sferoje nėra viskas – komandoms svarbi jų reputacija, tačiau kaip sako liaudies patarlė: „Ko negali pinigai, gali dideli pinigai“. Ekipažas netruko įrodyti, jog automobilis buvo gerokai pranašesnis nei jo pilotė. Pirmame greičio ruože, nenuvažiavus daugiau kaip dešimties kilometrų nuo starto, dideliu greičiu lekiantis bolidas prarado kontrolę ir rėžėsi į žiūrovų minią, neišvengdamas aukų. Kiek vėliau atkeliavę komentarai atskleidė, jog Kinijos automobilių sporto federacija tarptautinę licenciją tautietėms išdavė be patirties bagažo. Tai dar kartą įrodė, koks žiaurus gali būti automobilių sportas ir kaip atsakingai privalu ruoštis tokio lygio varžyboms. Tai taip pat tapo gera pamoka ir renginio organizatoriams – visiškas pasitikėjimas nacionalinėmis federacijomis buvo sugriautas ir ralio maratoną organizuojanti A.S.O pareiškė, jog nuo šiol naujų dalyvių priėmimą stebės atidžiau.

Taigi, jeigu Jums pavyko įveikti ir tarptautinės licencijos pakopą, beliko paprasti techniniai dalykai. Jums ir šturmanui prireiks galiojančios homologacijos (patikros) aprangos, šalmų, bei kaklo apsaugų. Pagal skonį išsirinksite automobilį ar motociklą bei klasę, kurioje dalyvausite. Tada prireiks keleto mechanikų, techninio aptarnavimo sunkvežimio, pilno atsarginių detalių, bei šiek tiek grynųjų susimokėti startiniams mokesčiams. Nepamirškite atsidėti rezervinių lėšų netikėtiems nutikimams bei baudoms – sunkiausias ralio maratonas pasižymi trijų puslapių baudų lentele, tad už bet kokį bandymą pakenkti savo ar aplinkinių saugumui ar rezultatui būsite „apdovanoti“.

Septintajam savo ralio maratonui besiruošiantis „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas puikiai pamena pirmąjį pasiruošimą startui: „Mums iš tiesų labai pasisekė, nes didesnę dalį reikalingo inventoriaus nupirkome iš Aurelijaus Petraičio. Iš jo įsigijome abu sportinius „OsCar“ automobilius, techninio aptarnavimo sunkvežimį, atsargines detales ir visa kita, kas yra būtina, norint įveikti maratoną. Kadangi visa ši technika jau buvo įveikusi keletą maratonų, galėjome būti ramūs, kad įsigijome tinkamus daiktus ir savo kailiu neteks tikrinti jų savybių jau atvykus į vietą. Nuo tada, aišku, daug kas pasikeitė – „OsCar“ bolidus pakeitė penkių kartų „Toyota Gazoo Racing“ bolidai, o naujus techninius sunkvežimius dabar ruošia Šiauliuose įsikūrusi „Žaibo“ įmonė – būtent todėl savo techninį sunkvežimį ir vadiname „Žaibu““, – dalinasi pilotas. Paklausus Benedikto, ką jis rekomenduotų naujam dalyviui, siekiančiam žengti į sunkiausias pasaulio varžybas, Benediktas buvo atviras: „Ateiti ir pasiklausti. Visi bent kiek patyrę pilotai ir komandų vadovai jau žino, kad yra protinga dalintis patirtimi, o ne ją slėpti. Todėl ir lietuvių tarpe mes visada esame atviri, nes tik taip turime šansų varžytis su gamyklinėmis komandomis. Jeigu kas nors norėtų dabar startuoti, aš tikrai mielai pasidalinčiau visa savo patirtimi.“

Nors visas šis bagažas, pradedant biurokratine dalimi ir baigiant tik į sunkvežimius telpančiu kraičiu, iš pirmo žvilgsnio ir atrodo komplikuotai bei masyviai, Lietuva gali pasigirti turinti bent penketą komandų, kurios visą šį procesą pažįsta kaip penkis savo pirštus ir turi dešimtmečius siekiančią patirtį.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų