Pasibaigęs. 03-24 17:20
LKL
Rytas
99
Wolves
83
Pasibaigęs. 03-24 19:30
LKL
7bet-Lietkabelis
90
CBet
80
Pasibaigęs. 03-24 21:00
NBA
Pistons
101
Pelicans
114
Pasibaigęs. 03-25 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
83
Neptūnas
96
Pasibaigęs. 03-26 04:00
NBA
Kings
108
76ers
96
Pasibaigęs. Vakar 02:00
NBA
Pelicans
112
Thunder
119
Pasibaigęs. Vakar 04:00
NBA
Kings
96
Mavericks
132
Pasibaigęs. Vakar 19:00
LKL
M Basket
79
Pieno žvaigždės
73
Pasibaigęs. Šiandien 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
77
Rytas
89
Pasibaigęs. Šiandien 20:00
Eurolyga
Žalgiris
87
EA7 Emporio Armani
73
Rytoj, 02:00
NBA
Pelicans
0
Bucks
0
03-30, 04:00
NBA
Kings
0
Mavericks
0
03-30, 16:00
LKL
Nevėžis-Optibet
0
Rytas
0
03-30, 17:20
LKL
Wolves
0
Uniclub Casino-Juventus
0
03-30, 23:00
NBA
Pelicans
0
Celtics
0
04-01, 04:00
NBA
Kings
0
Jazz
0
04-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
M Basket
0
04-01, 18:50
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Žalgiris
0
04-02, 03:00
NBA
Pelicans
0
Suns
0
04-02, 18:30
LKL
CBet
0
Šiauliai
0
04-03, 05:00
NBA
Kings
0
Clippers
0
04-04, 03:00
NBA
Pelicans
0
Magic
0
04-04, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Žalgiris
0
04-05, 02:30
NBA
Knicks
0
Kings
0
04-06, 02:30
NBA
Celtics
0
Kings
0
04-06, 03:00
NBA
Pelicans
0
Spurs
0
04-06, 17:00
LKL
Wolves
0
Nevėžis-Optibet
0
04-06, 17:20
LKL
M Basket
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-07, 17:20
LKL
Rytas
0
7bet-Lietkabelis
0
04-07, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Pieno žvaigždės
0
04-08, 01:00
NBA
Suns
0
Pelicans
0
04-08, 02:30
NBA
Nets
0
Kings
0
04-08, 18:50
LKL
CBet
0
Neptūnas
0
04-10, 03:00
NBA
Thunder
0
Kings
0
04-10, 05:00
NBA
Trail Blazers
0
Pelicans
0
04-10, 18:50
LKL
Wolves
0
M Basket
0
04-11, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
0
Real Madrid
0

3 svarbiausi įrankiai sugedus Dakaro bolidui. Kokie jie? VIDEO + fotogalerija

3 svarbiausi įrankiai sugedus Dakaro bolidui. Kokie jie? | Edgaro Buiko nuotr.

3 svarbiausi įrankiai sugedus Dakaro bolidui. Kokie jie? | Edgaro Buiko nuotr.

 Situacijų, kuomet viduryje dykumos sugenda bolidas, pasitaiko daugeliui Dakaro maratono dalyvių. O pagal sudėtingiausių planetos lenktynių taisykles gauti pagalbą iš techninės komandos draudžiama. Dėl šios priežasties išvykus į greičio ruožus pilotas ir šturmanas privalo mokėti pataisyti automobilį ir turėti dažniausiai lūžtančias detales bei reikalingiausius įrankius savo automobilyje.

„General Financing team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas pasakoja, jog lenktyniniame Dakaro automobilyje būna nuo 2 iki 3 atsarginių ratų. Tai – privaloma kiekvienam dalyviui. Net iki kelių šimtų kilometrų besitęsiantys greičio ruožai labiausiai paveikia būtent ratus, todėl jie sugadinami greičiausiai.

Kitas svarbus pakabos komponentas – atsarginė apatinė svirtis. Įprastai, standartiniuose automobiliuose, kuriais važinėjama bendrojo naudojimo keliuose, visos svirtys – skirtingos. Tačiau „Toyota Gazoo Racing HIlux“ panaudotas puikus inžinerinis sprendimas: ši svirtis tinka visiems 4 ratams, todėl bolide atsargai pakanka turėti vos vieną.

B. Vanago sportiniame automobilyje yra vietos ir kelioms lanksčioms jungtims (liaudiškai vadinamiems „šarnyrams“), vairo traukei ir net tokiai didelei detalei kaip pusašis. Rodos, detalių apstu, tačiau, kaip teigia lenktynininkas, kartais ir jų nepakanka norint sutaisyti automobilį. Pilotas prisimena, kuomet 2018 metų Dakarą finišavo su trimis ratais. Tuomet lūžo ne tik minėtos detalės, bet ir stebulė, lankstas ir nemažai kitų dalių. Tai tik parodo, jog Dakare visko numatyti iš anksto neįmanoma ir reikia galvoti, kaip išsisukti iš padėties, čia ir dabar.

Dar viena įdomybė, jog organizatoriai draudžia išvažiuoti į greičio ruožą neturint bent 10 litrų vandens. Taip siekiama išvengti dalyvių dehidratacijos, kurią nėra sunku pasiekti kaitinant 40 laipsnių ir daugiau karščiui. Lenktynininkas atskleidžia, jog kartais turimą vandenį panaudoja ir varikliui aušinti, o be vandens turi ir kitokių būtinų skysčių: variklio, transmisijos ir hidraulikos alyvų.

Tokių komponentų klasikiniuose ralio boliduose nerasite dėl kelių paprastų priežasčių – tai svoris ir distancijos. Atvirkščiai nei įprastame ralyje, Dakare greičio ruožai yra gerokai ilgesnių distancijų, ypač per maratono dienas, kuomet ekipažai į bivakus negrįžta kelias dienas. Todėl svarbu apskaičiuoti, kiek ir kokių detalių reikia vežtis su savimi, nes kiekviena detalė yra papildomas svoris, o papildomas svoris lėtina bolidą.

Tiesa, kai kurios gamyklinės komandos ieškodavo būdų, kaip išlaviruoti tarp šių dalykų. Pavyzdžiui, „Volwagen“, kuomet dar dalyvavo Dakaro ralyje, vienam iš keturių lėčiausiai greičio ruožą įveikusių komandos ekipažų įdėdavo 70 kg įrankių ir atsarginių detalių. Jeigu lyderiaujantys komandos bolidai sugesdavo, gale važiuojantis ekipažas greitai suteikdavo reikiamą pagalbą.

Tačiau ne gamyklinės komandos to sau leisti negali ir turi galvoti ne tik, kokias detales, bet ir įrankius su savimi pasiimti. „General Financing team Pitlane“ komanda bolide, visų pirma, turi specialų įrankių dėklą. Dėklo turinį sudaro skirtingo diametro raktai, veržliarakčiai, atsuktuvai, įvairios replės, plaktukas, terkšlė ir kt. O į svarbiausių įrankių trejetuką patenka daugiafunkcis kišeninis peiliukas, plastikinės sąvaržos ir... Lipni juosta. „Ko negali padaryti lipni juosta, gali padaryti daug lipnios juostos.“ – juokauja B. Vanagas, rodydamas net kelias pakuotes skirtingų juostų.

„General Financing team Pitlane“ technikų komanda kartu su ekipažo nariais šiuos įrankius atrenka atsižvelgus į dažniausiai pasitaikančius gedimus bei kiekviename sportiniame automobilyje randamą knygą „Emergency book“. Šioje 50-ties puslapių knygoje detaliai surašyta visa pagrindinė informacija apie automobilį: kaip jį taisyti, ką atlieka tam tikri komponentai ar ką reiškia įvairūs mygtukai.

Tam, kad ekipažas ne tik būtų aprūpintas detalėmis, bet ir mokėtų šalinti gedimus, prieš varžybas rengiama „Technical day“, tapusi įprasta gamyklinių komandų praktika. Šios dienos metu daugiausiai dirba komandos pilotas ir šturmanas, o techninės komandos nariai jiems tik patarinėja. „Technical day“ galima pavadinti generaline repeticija – mokomasi ir praktikuojamasi pakeisti svarbiausias automobilio dalis, taip pat stengiamasi tai padaryti per kuo trumpesnį laiką.

Daugiau sužinoti apie atsargines detales Dakaro bolide galite trumpame video:

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų