Drama jau pirmąją „F-1“ sugrįžimo dieną: „Red Bull“ padavė protestą prieš „Mercedes“ (6)
Lewisas Hamiltonas | Scanpix nuotr.
Po labai ilgos pertraukos dėl koronaviruso pandemijos „Formulės 1“ bolidai pagaliau sugrįžo į trasą. Penktadienį Austrijoje prasidėjo pirmojo šio sezono etapo treniruotės.
Abi treniruočių sesijos nieko gero nežadėjo „Mercedes“ varžovams. Jau ilgą laiką „Formulėje 1“ dominuojanti komanda demonstravo įspūdingą formą. Daugkartinis pasaulio čempionas britas Lewisas Hamiltonas laimėjo abi treniruočių sesijas (1:04.816 min. ir 1:04.304), o antras abu kartus buvo jo komandos draugas suomis Valtteri Bottas (1:05.172 ir 1:04.501).
Daug ką nustebino gera „Racing Point“ forma. Jie sėkmingai važiavo ir priešsezoniniuose bandymuose, o dabar įrodinėja, kad ir oficialiam sezono startui pasiruošė puikiai. Meksikietis Sergio Perezas buvo greičiausias (1:04.945) iš visų likusių komandų. Greičiau nei per 1 min. 5 sek. dar važiavo vokietis Sebastianas Vettelis („Ferrari“, 1:04.961) ir australas Danielis Ricciardo („Renault“, 1:04.972). Tiesa, pamiršti nereikėtų ir „Red Bull“. Jų lyderis olandas Maxas Verstappenas tikina, kad greičiausią ratą įveikė su pažeistu priekiniu sparnu, todėl tikrojo bolido pajėgumo neparodė.
Treniruočių lyderiai:
Penktadienį vakare „Formulės 1“ užkulisiuose netrūko dramos. „Red Bull“ nusprendė pateikti oficialų protestą prieš „Mercedes“. Jiems užkliuvo plačiai nuskambėjusi DAS („Dual Axis Steering“) sistema. Ji buvo pastebėta dar priešsezoninių bandymų metu L.Hamiltono bolide. Vaizdo įraše buvo matyti, kad L.Hamiltonas važiavimo metu tiesiojoje traukė link savęs vairo kolonėlę, o stabdydamas stūmė ją į priekį. Taip jis keitė bolido priekinių ratų padėtį. Tai ne tik pagerina bolido kontrolę posūkiuose, bet ir sumažina padangų dėvėjimąsi.
Meanwhile, in Austria... 👀
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 3, 2020
A protest has been lodged against our DAS - Dual Axis Steering - system👇 pic.twitter.com/75BN7U4V9M
DAS sistema bus uždrausta nuo 2021 m., bet „Red Bull“ norėtų, kad draudimas būtų paankstintas. „Red Bull“ tikina, kad „Mercedes“ pažeidė du techninio reglamento punktus. 3.8 punktas apibrėžia aerodinaminę įtaką bolidui, o 10.2.3 punktas teigia, kad bolidui judant negali būti koreguojama jo pakabos sistema.
„Formulės 1“ teisėjai dabar turės nuspręsti, ar „Mercedes“ bolidas atitinka reikalavimus. Jei ne, DAS sistema turės būti pašalinta. Jei sistema bus pripažinta legali, tikėtina, kad kitos komandos mėgins ją kopijuoti. Manoma, kad „Red Bull“ jau yra paruošusi savo DAS sistemą ir svarsto galimybę ją naudoti, jei tik ji bus pripažinta kaip legali.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.