Pasibaigęs. 04-14 19:30
LKL
M Basket
62
CBet
79
Pasibaigęs. 04-14 22:30
NBA
Pelicans
108
Lakers
124
Pasibaigęs. 04-14 22:30
NBA
Kings
121
Trail Blazers
82
Pasibaigęs. 04-15 18:50
LKL
Nevėžis-Optibet
86
Šiauliai
94
Pasibaigęs. 04-16 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
90
Pieno žvaigždės
63
Pasibaigęs. 04-16 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
113
Baskonia
85
Pasibaigęs. 04-16 21:00
Eurolyga
Anadolu Efes
64
Virtus Bologna
67
Pasibaigęs. Vakar 02:30
NBA
Pelicans
106
Lakers
110
Pasibaigęs. Vakar 05:00
NBA
Kings
118
Golden State Warriors
94
Pasibaigęs. Vakar 18:30
LKL
Neptūnas
114
Žalgiris
112
Šiandien, 18:30
LKL
Nevėžis-Optibet
0
CBet
0
Šiandien, 18:50
LKL
Rytas
0
Šiauliai
0
Rytoj, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Virtus Bologna
0
04-20, 04:30
NBA
Pelicans
0
Kings
0
04-20, 17:20
LKL
Wolves
0
Pieno žvaigždės
0
04-21, 17:00
LKL
M Basket
0
Rytas
0
04-21, 17:20
LKL
Žalgiris
0
CBet
0
04-21, 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Šiauliai
0
04-22, 18:50
LKL
Neptūnas
0
Nevėžis-Optibet
0
04-23, 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-24, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-24, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-25, 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0

„Kia e-Niro“ elektromobilių varžybose tapo greičiausiu SUV modeliu

2020.06.15 11:17
„Kia e-Niro“ | Organizatorių nuotr.

„Kia e-Niro“ | Organizatorių nuotr.

 Praėjusį savaitgalį vykusios šeštosios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą“ surikiavo populiariausius šalies elektromobilius pagal jų galimybes. Pačių praktiškiausių modelių, turinčių daugiau kaip 50 kWh talpos baterijas, klasėje dominavo trys visiškai skirtingi automobiliai: „Tesla Model 3“, „Porsche Taycan“ ir „Kia e-Niro“.

„Tesla“ apskritai nėra parduodama Lietuvoje, „Porsche“ yra itin prabangus per 150 tūkst. Eur kainuojantis sedanas, o „Kia e-Niro“ – kompaktiškas ir nebrangus miesto SUV.

Šiųmečių elektromobilių varžybų pobūdis skyrėsi nuo ankstesniųjų. Pirmuosius penkerius metus varžybų dalyviai rungėsi, kas greičiau nuvyks iš Vilniaus į Palangą, o šiemet jie maršrutą rinkosi patys. Tik starto ir finišo vietos visiems buvo vienodos – aikštelės centrinėse Vilniaus ir Druskininkų miestų dalyse.

Kiekvienam ekipažui buvo duotas lankytinų vietų Lietuvoje sąrašas, maršrutą reikėjo susidėlioti taip, kad nuo starto iki finišo pavyktų aplankyti bent tris ir įveikti 500 km (elektromobiliams su iki 50 kWh baterijomis – 300 km). Tai padidino atsakomybę abiem ekipažo dalyviams – tiek vairuotojui, tiek maršrutą dėliojančiam šturmanui.

Efektyviai naudoja energiją

„ElektriKIA“ komanda, važiavusi „Kia e-Niro“ modeliu, atstumą apskaičiavo itin tiksliai – iš viso nuvažiavo 500 km ir kelis šimtus metrų. Toks preciziškas tikslumas – bendras ekipažo narių Karolio Judzentavičiaus ir Gintaro Kaukėno darbas. Beje, šis ekipažas kitu „Kia“ modeliu („Soul EV“) nugalėjo pačiose pirmosiose elektromobilių varžybose 2015 m.

Šįkart iki pergalės kiek pritrūko: trečioje vietoje likęs „e-Niro“ visą atstumą įveikė per 5 val. 55 min. ir nuo nugalėtojų su „Tesla Model 3“ atsiliko vos 9 min. Antroje vietoje liko ekipažas, važiavęs „Porsche Taycan“. Tokį rezultatą „Kia“ pasiekti pavyko nepaisant gerokai mažesnės už konkurentų 64 kWh naudingos talpos baterijos – į „Model 3“ montuojama 75 kWh, o „Taycan“ – net 95 kWh.

Efektyvi „Kia“ elektros pavara lėmė, jog visi panašaus dydžio baterijas turintys elektromobiliai liko toli užnugaryje – remiantis WLTP režimu, šio modelio vidutinės energijos sąnaudos tėra 14,1 kWh/100 km. Tai – geriausias rezultatas kompaktiškų SUV modelių segmente, tačiau, pasak K. Judzentavičiaus, važiuojant ekonomiškai sąnaudas galima dar sumažinti iki 12 ar net 10 kWh/100 km.

Elektromobiliu nereikia važiuoti lėtai

Visi nugalėtojų trejetuke buvę elektromobiliai gali įveikti 500 km papildomai jų neįkrovus, tačiau tokia taktika nebūtų pergalinga.

„Mūsų rezultatą lėmė būtent taktika – suplanavom maršrutą taip, kad kuo daugiau važiuotume maksimaliu leistinu greičiu automagistralėje. Elektromobiliu jau nereikia važiuoti sunkvežimiams iš paskos, efektyviausias būdas yra keliauti maksimaliu leistinu greičiu ir sustoti trumpam laikui įkrauti bateriją“, – pasakojo K. Judzentavičius.

64 kWh naudingos talpos bateriją turintis „Kia e-Niro“ pagal WLTP matavimo standartą gali papildomai neįkautas įveikti 455 km – tai vienas geriausių rezultatų tarp visų elektromobilių. Tačiau varžybose, kuriose trečdalį maršruto reikėjo įveikti 130 km/val. greičiu automagistralėje, šis atstumas sumažėjo, todėl „ElektriKIA“ ekipažas bateriją įkrauti stojo 2 kartus po 20 minučių. Tokio trumpo laiko pakanka – automobilio pasiekiama 77 kW įkrovimo galia užtikrina greitą baterijos resurso papildymą, o jos termoreguliacija leidžia bene visada pasiekti didžiausią įkrovimo spartą.

„Kia e-Niro“ elektromobilis Lietuvos pardavimo atstovybėse pasirodys antroje šios vasaros pusėje.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų