Pasibaigęs. 04-16 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
90
Pieno žvaigždės
63
Pasibaigęs. 04-16 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
113
Baskonia
85
Pasibaigęs. 04-16 21:00
Eurolyga
Anadolu Efes
64
Virtus Bologna
67
Pasibaigęs. 04-17 02:30
NBA
Pelicans
106
Lakers
110
Pasibaigęs. 04-17 05:00
NBA
Kings
118
Golden State Warriors
94
Pasibaigęs. 04-17 18:30
LKL
Neptūnas
114
Žalgiris
112
Pasibaigęs. 04-18 18:30
LKL
Nevėžis-Optibet
116
CBet
83
Pasibaigęs. 04-18 18:50
LKL
Rytas
83
Šiauliai
74
Pasibaigęs. Vakar 21:30
Eurolyga
Baskonia
89
Virtus Bologna
77
Pasibaigęs. Šiandien 04:30
NBA
Pelicans
105
Kings
98
Šiandien, 17:20
LKL
Wolves
0
Pieno žvaigždės
0
Rytoj, 17:00
LKL
M Basket
0
Rytas
0
Rytoj, 17:20
LKL
Žalgiris
0
CBet
0
Rytoj, 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Šiauliai
0
04-22, 18:50
LKL
Neptūnas
0
Nevėžis-Optibet
0
04-23, 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-24, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-24, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-25, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
04-26, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
04-26, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0

Legendinio Formulės 1 lenktynininko M.Šumacherio istorija: geriausias pasaulyje, kurio rekordų dar ilgai niekas nepagerins (2)

2016.10.14 07:00
Michaelis Šumacheris | Scanpix nuotr.

Michaelis Šumacheris | Scanpix nuotr.

Jeigu reikėtų įvardinti visų laikų geriausią Formulės 1 lenktynininką, kas jis būtų? Be jokios abejonės, tai vokietis Michaelis Šumacheris, kuris iškovojo septynis titulus ir laimėjo net 91 lenktynes.

Nors baigus karjerą M.Šumacherio likimas susiklostė tragiškai, tačiau portalas Sportas.lt penktadieninėje „Išskirtinė sporto asmenybė“ rubrikoje nori papasakoti jums apie sėkmingą vokiečio gyvenimo etapą, kuomet jis žavėjo visą pasaulį.

Pradžia

M.Šumacheris gimė 1969-ų metų sausio 3-ią dieną statybininko Rolfo ir Elisabethos šeimoje. Jau pačioje vaikystėje M.Šumacheris parodė didelį susidomėjimą lenktynėmis, o tėvai paskatino jį susikurti savo asmeninį kartingą. Abu tėvai dirbo labai sunkiai, todėl jie galėjo paremti sūnų įgyvendinti savo svajones.

1982-ais metais jaunasis lenktynininkas, būdamas 13-os metų, laimėjo „Vokietijos jaunių kartingų čempionatą“. Vėliau jis dar laimėjo kelis kartingų čempionatus, o pinigus uždirbdavo dirbdamas mechaniku. Vokietijoje kartingų licenzija išduodama nuo 14 metų, todėl M.Šumacheris šią taisyklę apėjo licenziją išsilaikydamas Liuskemburge, kur leidžiama tai padaryti nuo 12 metų.

1988-ais metais M.Šumacheris dalyvavo „Formula Kionig“ ir “Formula Ford“ lenktynėse bei iškovojo pirmąsias vietas.

Vėliau M.Šumacheris toliau kilo karjeros laiptais ir 1990-ais metais dalyvavo bei laimėjo „Formula 3“ čempionatą Vokietijoje, kur atstovavo „WTS“ komandą. Tais pačiais metais M.Šumacheris dalyvavo „World Sports-Prototype Championship“ čempionate, kur padėjo lenktynininkams Karlui Wendlingeriui ir Heinzui-Haraldui Frentzenui.

Formulės 1 lenktynėse M.Šumacheris debiutavo 1991-ais metais, kuomet atstovavo naujai susikūrusę „Jordan“ komandą, o pirmosios vokiečio lenktynės buvo jau sezono pabaigoje - „Belgian Grand Prix“. Nors jis nesugebėjo jų užbaigti, nes sudegino sankabą, tačiau paliko pakankamą įspūdį „Benetton“ komandai, kad leistų jam atstovauti jų komandą likusiame sezone.

Su šia ekipa lenktynininkas praleido dar tris sezonus. Jau 1992-ais metais M.Šumacheris bendroje įskaitoje užėmė trečią vietą, o pirmosios lenktynės, kurias jis laimėjo ir buvo būtent „Belgian Grand Prix“.

Pirmieji titulai

Su „Benetton“ ekipa M.Šumacheris 1994 ir 1995 metais triumfavo Formulės 1 lenktynėse. Kontraversiškas buvo pirmasis M.Šumacherio titulas, nes tuomet „Benetton“ buvo kaltinama nesilaikanti techninių reglamentų. FIA rado įrodymų, kad jų boliduose yra neteisėtos traukos kontrolės sistemos. Po M.Šumacherio komandos draugo Jos Verstappeno žiaurios avarijos bei gaisro Vokietijos „Grand Prix“ lenktynėse, tyrėjai pamatė, kad iš kuro sistemos buvo pašalintas filtras.

Tais metais M.Šumacheris sezoną pradėjo įspūdingai - jis startavo keturiomis pergalėmis iš eilės. Deja, vėliau jis buvo diskvalifikuotas iš dviejų lenktynių, kuomet ignoravo juodą baudos vėliavą. Jis taip buvo diskvalifikuotas po pergalės „Belgian Grand Prix“ lenktynėse dėl techninio pažeidimo. Sezono nugalėtojas sprendėsi paskutiniame etape Australijoje. Dėl titulo M.Šumacheris kovojo su komandos draugu Damonu Hillu. Paskutinėse sezono lenktynėse jie susidūrė vienas su kitu ir abu nebaigė lenktynių, tačiau M.Šumacheris šventė pergalę vieno taško persvara.

1995-ų metų sezone iškovotas titulas sulaukė daug mažiau kalbų. M.Šumacheris laimėjo devynias lenktynes, o jo pagrindiniu konkurentu ir vėl buvo britas Damonas Hillas, tačiau šį kartą vokietis titulą užsitikrino likus dvejoms lenktynėms iki sezono pabaigos.

Michaelis Šumacheris | Scanpix nuotr.

Michaelis Šumacheris | Scanpix nuotr.

„Ferrari“

Po sėkmės su „Benetton“, jauniausias dukart Formulės 1 čempionas M.Šumacheris nusprendė viską pradėti iš naujo su „Ferrari“ komanda. Nors 1996-ų metų sezone Ferrari bolidas neprilygo „Williams“, tačiau M.Šumacheris iškovojo tris pergales ir čempionatą užbaigė trečioje vietoje.

1997-ais metais M.Šumacheris jau galėjo labiau konkuruoti su „Williams“ pilotu Jacquesu Villenueve'u, o nugalėtojas sprendėsi paskutiniose lenktynėse. Kanadietis bandė lenkti M.Šumacherį, tačiau šis to neleido ir abu lenktynininkai susidūrė. Kaltu buvo pripažintas M.Šumacheris, kuriam po avarijos lenktynės buvo baigtos bei buvo atimtas vicečempiono titulas.

Nuo 1998 iki 2003-ių metų M.Šumacherio aršiausias konkurentas buvo suomis Mika Hakkinenas iš „McLaren“ komandos. Nors 1998 ir 1999 vokiečiui nepavyko iškovoti titulų, tačiau dominavimą Formulės 1 lenktynėse M.Šumacheris pradėjo 2000-aisiais.

Nuo 2000-ųjų metų palyginus gana nesunkiai įveikdavo M.Hakkineną ir iškovojo tris čempionų titulus iš eilės. 2003-ais metais M.Hakkineną pakeitė Kimis Raikonenas, tačiau M.Šumacheriui tai nesukėlė problemų ir jis toliau dominavo Formulėje 1.

2004-ieji buvo rekordiniai M.Šumacheriui - jis po trylikos etapų buvo iškovojęs 12 pergalių ir nefinišavo tik Monako lenktynėse. Per sezoną vokietis surinko 148 taškus ir iškovojo septintąjį titulą savo karjeroje bei penktą iš eilės.

M.Šumacherio dominavimo pabaiga atėjo ne dėl suprastėjusių vokiečio gabumų ar naujų, geresnių oponentų atėjimo - tai lėmė techninės taisykles. 2005-ais metais buvo uždrausta keisti padangas lenktynių metu, o jų kūrėjai turėjo gaminti universalesnias padangas - „Michelin“ įsisavino technologiją, tuo tarpu „Bridgestone“ su tuo kovojo sunkiai. M.Šumacheris tais metais laimėjo tik vieną kartą JAV „Grand Prix“ lenktynėse ir bendroje įskaitoje finišavo tik trečias.

Nors 2006-ais metais padangų taisyklės buvo sugrąžintos tokios, kokios buvo prieš tai, o „Ferrari“ sugržįžo į savo formą, tačiau M.Šumacheriui nepavyko aštuntą kartą triumfuoti šiose lenktynėse. Ji aplenkė naujuoju pasaulio čempionu tapęs Fernando Alonso.

Tarp šių lenktynininkų vyko atkakli kova visą sezoną - F.Alonso laimėjo keturias lenktynes iš eilės, tačiau tada M.Šumacheris smogė atgal ir iškovojo tris pergales iš eilės viduryje sezono. Priešpaskutiniame etape Suzukoje M.Šumacheris užtikrintai pirmavo, tačiau tada pradėjo gesti bolido variklis, o tai palaidojo vokiečio viltis kovoti dėl titulo. Paskutiniame etape F.Alonso tapo čempionu, o M.Šumacheris savo paskutiniame rate užfiksavo greičiausią laiką bei paskelbė apie pasitraukimą iš Formulės 1.

Šiose lenktynėse M.Šumacheris nedalyvavo nuo 2007 iki 2009 metų. Jis tuo metu konsultavo „Ferrari“ komandą kuriant bolidą bei automobilius. Vokietis taip pat dalyvavuo bolido bandymuose bei išmėgino save neprofesionaliose motociklų lenktynėse, kuriose užėmė antrą vietą.

2009-ais metais Vengrijos „Grand Prix“ lenktynėse stipriai susižeidė Felipe Massa, o liepos 29-ą dieną M.Šumacheris patvirtino anksčiau sklandžiusius gandus - jis sugrįžta ir dalyvaus Europos „Grand Prix“ lenktynėse.

Deja, rugpjūčio mėnesį, po kelių bandymų, M.Šumacheris pranešė, kad negalės sugrįžti į Formulę 1, nes jautė atsinaujinusios kaklo skausmus po motociklų lenktynėse patirtos traumos.

Michaelis Šumacheris | Scanpix nuotr.

Michaelis Šumacheris | Scanpix nuotr.

„Mercedes“

Jau gruodžio mėnesį pradėjo sklisti kalbos, kad M.Šumacheris susitvarkė su sveikata ir ketina vėl sugrįžti į Formulę 1 - tačiau šį kartą į kitą komandą. Gruodžio 23-ią dieną „Mercedes“ ekipa oficialiai patvirtino - ji su M.Šumacheriu pasirašė trejų metų, 20 milijonų svarų vertės sutartį.

Sugrįžimas į Formulę 1 nebuvo toks geras, kaip tikėjosi pats vokietis. 2010-ais metais jis pirmą kartą per sezoną nepelnė pergalės, pole pozicijos bei nei karto nebuvo ant podiumo.

Nors prieš 2011-ų metų sezoną M.Šumacheris tikėjosi, kad bus geresni rezultatai, tačiau jau pirmų lenktynių Australijoje jis nebaigė dėl pradurtos padangos. Arčiausiai podiumo M.Šumacheris buvo Kanadoje, kur finišavo ketvirtas. Galiausiai bendroje įskaitoje M.Šumacheris liko aštuntas - viena pozicija aukščiau nei 2010-ų metų sezone.

Paskutinis M.Šumacherio sezonas prasidėjo techniniais gedimais - per pirmas 13 lenktynių jis nefinišavo net šešiose. Sėkmingos buvo Europos „Grand Prix“ lenktynės, kuriose M.Šumacheris pirmą kartą po sugrįžimo į Formulę 1 užlipo ant garbės pakylos bei finišavo trečias. Vokietis tapo vyriausiu (43 metai ir 173 dienos) ant podiumo lipusiu lenktynininku.

M.Šumacherį „Mercedes“ komandoje pakeitė Lewisas Hamiltonas, o spalio 4-ą dieną vokietis pranešė apie karjeros pabaigą.

Įdomūs faktai apie M.Šumacherį:

• Formulėje 1 jis triumfavo 7 kartus.
• Jis tapo jauniausiu nariu „Kerpen-Horrem“ kartingo trasoje. Būdamas šešerių jis laimėjo pirmajį klubo čempionatą, o jo kartingas buvo sukurtas iš išmestų dalių.
• Norėdami paremti M.Šumacherį, jo tėvas susirado antrą darbą - jis nuomavo ir taisė kartingus, tuo tarpu jo mama dirbo valgykloje.
• Būdamas dvylikos metų jis įgijo kartingo licenziją Liuskemgurge, nes Vokietijoje tą buvo galima padaryti tik nuo keturiolikos metų.
• M.Šumacheris puikiai važiuodavo drėgnomis sąlygomis, todėl dažnai buvo vadinamas „Regenkonig“ (liet. lietaus karaliumi) arba „Regenmeister“ (liet. lietaus meistru).
• 2006-ais metais jis buvo išrinktas populiariausiu Formulės 1 lenktynininku bei tapo sektinu pavyzdžiu daugeliui Vokietijos žmonių.
• Pirmaojo jo kontrakto su „Jordan“ komanda vertė buvo 150 tūkst. JAV dolerių.
• Jis buvo pirmasis Vokietijos lenktynininkas, kuris triumfavo Formulėje 1.
• 1995-ų metų rugpjūčio mėnesį jis vedė Corinna Betschand bei susilaukė dviejų vaikų - Gina-Marie ir Micko.
• M.Šumacheris labai mėgo futbolą. Jis dažnai praleisdavo laisvalaikį stadione, kuris buvo visai netoli jo namų Šveicarijoje. Jis taip pat labai mėgo jodinėjimą ir turėjo arklides Šveicarijoje bei Teksase.
• M.Šumacheris buvo dosnus - jis paaukojo 10 milijonų JAV dolerių 2005-ais metais nuo cunamio nukentėjusiai Azijai.
• Pasak „AutoWeek“, M.Šumcheris buvo vienas turtingiausių Šveicarijos žmonių, jo turtas vertinamas 700-800 milijonų JAV dolerių.
• Jis laimėjo 91 „Grand Prix“ lenktynes bei 155 kartus lipo ant podiumo.

100 € premija TonyBet – laikas pasilinksminti!

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų