Pasibaigęs. 04-21 17:00
LKL
M Basket
63
Rytas
89
Pasibaigęs. 04-21 17:20
LKL
Žalgiris
101
CBet
57
Pasibaigęs. 04-21 19:30
LKL
Uniclub Casino-Juventus
96
Šiauliai
93
Pasibaigęs. 04-22 04:30
NBA
Thunder
94
Pelicans
92
Pasibaigęs. 04-22 18:50
LKL
Neptūnas
79
Nevėžis-Optibet
92
Pasibaigęs. 04-23 20:30
Eurolyga
Panathinaikos
87
Maccabi Tel Aviv
91
Pasibaigęs. 04-23 22:00
Eurolyga
Real Madrid
90
Baskonia
74
Pasibaigęs. Vakar 20:00
Eurolyga
Monaco
91
Fenerbahce
95
Pasibaigęs. Vakar 22:00
Eurolyga
Barcelona
75
Olympiacos
77
Pasibaigęs. Šiandien 04:30
NBA
Thunder
124
Pelicans
92
Šiandien, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
0
Maccabi Tel Aviv
0
Šiandien, 22:00
Eurolyga
Real Madrid
0
Baskonia
0
Rytoj, 20:00
Eurolyga
Monaco
0
Fenerbahce
0
Rytoj, 22:00
Eurolyga
Barcelona
0
Olympiacos
0
04-27, 17:00
LKL
Neptūnas
0
Pieno žvaigždės
0
04-27, 17:20
LKL
Šiauliai
0
Wolves
0
04-27, 22:30
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-28, 17:20
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Uniclub Casino-Juventus
0
04-28, 19:30
LKL
CBet
0
Rytas
0
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
0
M Basket
0
04-29, 23:00
NBA
Pelicans
0
Thunder
0
04-30, 20:00
Eurolyga
Maccabi Tel Aviv
0
Panathinaikos
0
04-30, 21:30
Eurolyga
Olympiacos
0
Barcelona
0
05-01, 18:00
LKL
Pieno žvaigždės
0
CBet
0
05-01, 18:30
LKL
Neptūnas
0
Wolves
0
05-01, 18:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
Rytas
0
05-01, 20:45
Eurolyga
Fenerbahce
0
Monaco
0
05-01, 21:30
Eurolyga
Baskonia
0
Real Madrid
0
05-02, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
M Basket
0
05-02, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Nevėžis-Optibet
0
05-04, 17:20
LKL
Uniclub Casino-Juventus
0
CBet
0
05-05, 17:20
LKL
Wolves
0
Žalgiris
0
05-05, 19:30
LKL
Šiauliai
0
Neptūnas
0
05-06, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
0
Nevėžis-Optibet
0
05-08, 18:50
LKL
Žalgiris
0
Uniclub Casino-Juventus
0

S.Jurgelėnas: „Didėja įtampa dėl 2017 m. Dakaro ralio maratono“

2016.03.30 16:12
„Agrorodeo“ ekipažas | Organizatorių nuotr.

„Agrorodeo“ ekipažas | Organizatorių nuotr.

 „Agrorodeo“ ekipažo šturmanas Saulius Jurgelėnas komandos „Facebook“ paskyroje pasidalino pamąstymais apie ateinančių metų „Dakaro“ maratoną. Patyręs šturmanas, neretai vadinamas „Dakaro enciklopedija“, teigia, kad likus mėnesiui iki varžybų maršruto paskelbimo jau verda užkulisinės aistros tarp organizatorių ir valstybių, kurių teritorijose kitais metais galėtų startuoti garsiojo maratono dalyviai.

Prieš pora mėnesių pasibaigęs „Dakaro“ maratonas organizatoriams (A.S.O.) buvo sunkiausias nuo 2008 metų, kada jį teko atšaukti dėl saugumo. Kritikos strėlės smigo iš visų pusių: trasa per daug ralinė ir stokojanti bekelės išbandymų, organizacija šlubuojanti, nepakankamas rūpestis žiūrovų saugumu, padidėję kaštai dalyviams ir pan. Lenktynių vadovai pripažino, kad gamta sujaukė visus jų planus: buvo tikimasi, kad pirma dalis Argentinoje bus labai lengva, o didieji rūpesčiai organizatorių ir dalyvių lauks Bolivijoje. Deja, viskas nutiko atvirkščiai.

Dar nepasibaigus šių metų „Dakaro“ maratonui Etiene Lavigne (A.S.O.) pareiškė, kad pirmiausias darbas bus susitarti su Čile ir grąžinti lenktynes į Atakamos dykumą. Praėjus savaitei po finišo prancūzai patvirtino, kad „Dakaro“ maratonas, nepaisant teorinių spekuliacijų, artimiausius kelis metus liks Pietų Amerikoje. Taip pat dar kartą buvo patvirtinta, jog vyksta intensyvios derybos su Čilės vyriausybe ir tai yra didžiausias prioritetas. Nėra didelė paslaptis, kad Argentina deda didžiausias pastangas, kad maratonas ne tik vyktų šioje šalyje, bet joje startuotų ar finišuotų. 2017 metams Argentinai pažadėta keletas greičio ruožų, bet pabrėžta, kad jų bus gerokai mažiau nei šiemet. E. Lavigne prasitarė, jog vyksta pokalbiai su Ekvadoro, Kolumbijos, Brazilijos, Paragvajaus ir Urugvajaus atstovais. Paskutiniųjų dviejų šalių oficialūs asmenys dalyvavo šių metų finišo ceromonijoje Rosarijaus mieste. Be abejo, kandidatų sąraše yra ir jau patikrintos šalys – Peru bei Bolivija. Anot „Dakaro“ maratono direktoriaus, A.S.O. sieks praplėsti varžybų geografiją ir pasiūlyti lenktynininkams naujų greičio ruožų, naujų navigacijos iššūkių.

Pasirodo, kad ne viskas taip paprasta šiais metais. Ko gero pirmą kartą istorijoje A.S.O. gavo skambų antausį – Čilės prezidentė bei Vyriausybė pareiškė, jog neketina skirti lėšų ir dar gerai pagalvosiantys ar įsileisti sunkiausią automobilių maratoną į šalį. „Dakaro“ organizatoriai, kaip ir ankstesniais metais, paprašė 4 mln. JAV dolerių. Palyginimui, Bolivija, kelerius metus iš eilės viliojusi A.S.O., siūlė 5 mln. JAV dolerių už dvi dienas. Sporto apžvalgininkai komentavo, jog tai yra per menka suma, nebent A.S.O. atsižvelgs į tai, kad Bolivija yra skurdžiausia P. Amerikos šalis. Čilės sporto ministrė Natalija Riffo pareiškė, kad visų ministerijų biudžetai yra suformuoti ir nėra jokių rezervų. Taip pat ji pabrėžė, kad už 2015 m. „Dakarą“ šalis sumokėjo ne tik 4 mln. JAV dolerių mokestį, bet ir papildomai turėjo išleisti daugiau kaip 5 mln. JAV dolerių organizacinei pagalbai. Jei trumpai, Čilės politikų atsakas „Dakaro“ organizatoriams yra maždaug toks: mes jums suteikiame savo šalį ir gamtą lentynėms, nesiruošiame nieko mokėti, netgi atvirkščiai – ką jūs mums pasiūlysit?

Žurnalistai svarsto: tai nuoširdus nenoras įsileisti automobilių maratono ar labai gudri derybų taktika? Kaip tai bebūtų, faktas, kad būsimo „Dakaro“ scenarijus pakibo ant plauko. Visuomenė skilo į dvi stovyklas: vieni palaiko Vyriausybės poziciją, kiti – aktyviai deda pastangas, kad pakeisti ją. Socialiniuose tinkluose nesibaigianti abiejų stovyklų polemika ir ginčai. „Dakaro“ aktyvistai užsakė visuomenės nuomonės tyrimą, kuris parodė jog 78 proc. norėtų, kad lenktynės grįžtų į Čilę, 85 proc. mano, kad tai yra gerai šalies įvaizdžiui, 74 proc. tiki, kad šalis gaus ekonominės naudos. „Prezidente, ar jums to per maža?“, - klausė „Dakaro“ entuziastai. Tuo pat metu Čilės, Peru, Bolivijos ir Argentinos archeologai pasirašė peticiją adresuotą tų šalių politikams, kad automobilių maratonas gali pažeisti dar neištyrinėtas Andų vietas. Čilės lenktynininkai, vedini „Dakaro“ nugalėtojo keturačių įskaitoje Ignacio Casale, oficialiai apsilankė Sporto ministerijoje ir paprašė ministrės pakeisti poziciją. Sunkiausio maratono entuziastai Atakamos dykumoje iš automobilių sudėliojo žodį DAKAR. Aistros nerimsta net ir Čilės parlamente. Vis gi iki balandžio vidurio tikimasi sulaukti galutinės šios šalies pozicijos.

A.S.O. dviprasmiškoje situacijoje: nusileisti Čilei reikštų finansinę skylę būsimame biudžete ir visai nenaudingą precedentą ateičiai, o iš kitos pusės prisižadėta garsiai grąžinti maratoną į Atakamą. E.Lavigne netgi prasitarė, kad sutiktų neimti 4 mln. JAV dolerių mokesčio ir surengti startą Valparaiso. Faktas, kad „Dakaro“ maratonas nėra pigus suorganizuoti. Kai tai daro privati kompanija, tai natūralu jog ir pelno nori uždirbti. Kas uždengtų finnasinę skylę biudžete? Arba rėmėjai (reiškia reiks labiau pasistengti A.S.O.), arba dalyviai. Paskutinis variantas būtų sunkiai tikėtinas: šiemet dalyvių buvo mažiau, trasos netenkino. Nereikia pamiršti ir startuosiančio „Dakaro“ konkurento – „Šilko kelio“ Maskva-Pekinas.

Jei anksčiau iki paskutinės minutės šalių atstovai mindžikuodavo prie A.S.O. slenksčio Paryžiuje ir buvo pasiryžę sutikti su bet kokiomis sąlygomis, tai šiemet A.S.O. yra parklupdyti prieš Čilės politikus. Beje, iš Urugvajaus ateina žinios, kad šalis pasirengusi sutikti su visomis sąlygomis ir siūlo startuoti iš Punto del Este. Tikimasi, kad 2017 metų „Dakaro“ trasa bus paskelbta balandžio pabaigoje.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų